Финландският пилот на Volkswagen Яри-Мати Латвала успя да спечели по безапелационен начин рали Мексико, и така да даде заявка за основен съперник на лидера в генералното класиране Себаситен Ожие. Латвала показа невероятно темпо през първите 3 дни, записа множество етапни победи и то в най-трудните и дълги етапи, а след това оставяше на своите съперници да се борят в кратките градски, където имаше доста различни победители.
Самият той заяви веднага след като разликата му с Латвала нарасна до 32 секунди след края на втория ден, че той няма да се бори за победата, а се цели в максималния брой точки - а именно второто място. Този сценарий в крайна сметка се оказа добър, защото ако Ожие беше спечелил също толкова доминиращо и това състезание, едва ли вече някой щеше да говори за битка за титлата, въпреки че са минали само 3 състезания.
Малка утеха за Ожие останах победата му в Powerstage етапа в неделя, като той изпревари Латвала с 5 секунди и успя да вземе максималните 3 точки, докато Яри остана с 2. Така след края на ралито Яри събра 27 точки, а Ожие 21.
Дани Сордо продължи страхотната серия от подиуми на Hyundai, завършвайки трети, но на драстично изоставане от 3:37 минути зад Латвала. Това рали отново показа огромната разлика между пилотите от Volkswagen и особено двамата основни пилоти на отбора, спрямо всички останали в колоната.
Андреас Микелсен, за който много хора очакват да се бори за титлата, отпадна и това едва ли ще се отрази положително на неговата кампания. Все пак той показа амбиции по време на първите две ралита за годината и не бива да бъде отписван толкова рано.
На четвъртото място остана Мадс Остберг, който записа пореден силен резултат през този сезон и стои втори в генералното класиране, след три много стабилни и постоянни ралита. Самият Малкълм Уилсън похвали своя пилот за добрата работа, а Мадс също беше много доволен от колата и от поредната голяма стъпка напред в комуникацията със своя нов навигатор за този сезон - Ола Фльоне.
След второто място на Швеция Хейдън Падън успя да постигне пети резултат, като този път не успя да покаже онова бързо темпо от предходното рали. Въпреки това остана вторият най-бърз Hyundai след отпадането на Тиери Нювил и поредното разочарование за белгиецът.
Шести се класира От Танак, който имаше незабележимо рали, като просто се възползва от грешките на пилотите, които бяха пред него и в крайна сметка по този начин успя да достигне до доста престижно класиране. Разликата му от водача обаче е красноречива - 9:59.5 минути.
Мартин Прокоп спечели седмата позиция в края, след едно много стабилно рали, без да поема каквито и да било рискове, а и все пак това беше първо рали за него през сезона. Самият той заяви преди старта, че целта му е да завърши в рали Мексико, а от там по-високата позиция ще бъде просто бонус.
Италианският пилот Лоренцо Бертели направи много стабилно рали, показа завидно темпо с колата, която със сигурност не е най-бързата в колоната, но все пак италианецът беше много доволен от своето рали. Той завърши осми в крайното класиране, а след края на последния етап заяви, че това е много голям опит за него и е щастлив да завърши толкова трудно рали.
Деветото място остана за победителя в клас WRC2 Теему Сунинен, като той допълни двойната финландска победа след успеха на Яри-Мати в най-горния клас. Сунинен показа наистина стабилно и много силно каране, остана на 18 минути от водача, но все пак разликата в колите не е малка. По-впечатляваща е разликата между него и вторият в клас WRC2 Пташек Хуберт, който завърши на повече от 20 минути зад Теему.
Украинският пилот Валерий Горбан успя да вкара в Топ 10 своя Mini Cooper WRC, което си е наистина голям успех. Валерий направи стабилно и спокойно рали, възползва се от грешките на всички пред себе си и записа наистина престижен резултат на едно много трудно рали.
В генералното класиране води Себастиен Ожие със 77 точки, следван от Мадс Остберг с 39 и Андреас Микелсен с 33 точки. Яри-Мати се качи на шестата позиция след своя успех и има в актива си 27 точки.
Керванът на Световния рали шампионат ще се премести в Аржентина за следващия старт от 21 април до 24 в неделя. Пилотите ги очакват доста трудни и изискващи етапи по пътищата разположени на 30 минути от град Кордоба, и на не толкова малките 700 километра северозападно от столицата Буенос Айрес.
Новото в това рали ще бъде новият уличен етап по улиците на Кордоба в четвъртък, а също така връщането на някой от етапите на това рали, които не са карани повече от 12 години.