За доброто куче Kadjar (тест на новия SUV на Renault)

За доброто куче Kadjar (тест на новия SUV на Renault)

Разказваме ви за онова добро куче, на което преди минута си дал от хот-дога си на пазара и вече е тръгнало заедно с теб, без да попита накъде и защо. Казва се Kadjar и дори още да не си срещнал истински приятел в живота си, ще ти помогне да го откриеш... и накрай света.

Всъщност Kadjar е френският отговор на Renault по адрес на толкова популярния Qashqai на японските им партньори Nissan от алианса.

Колкото повече двата модела споделят платформите, двигателите и останалата вложена техническа мисъл, толкова повече се различават като двата различни континента, от които идват. Истината е, че Kadjar е получил своя собствена идентичност и точно това ще му даде шанс за успех на пазара.
32 Renault Kadjar

Проходимост:

Kadjar няма как да бъде причисляван към вече почти изчезващите корави офроудъри поради липсата на огромен клиренс и бавни скорости, но пък се справя чудесно с разходки до места с леки отбивания от асфалтовия път. Както всички свои преки конкуренти на пазара, е разработен повече за живот в града или за по-дълги комфортни пътувания. С Kadjar ходихме дори на палатка, става и за откриване на готини пейзажи за снимане извън пътя.

Комфорт:

 окачването е настроено за оптимално добро усещане в купето при запазване на доброто поведение в завои. Новата визия и интерфейс на мултимедийната система правят пътуването за всички по-приятно.

Практичност:

 в началото си прочел, че Kadjar и Qashqai са родени на една платформа, но хитрите инженери от Renault са удължили задницата и така са спечелили повече пространство за багажника. Има достатъчно простор и за пътниците на задната седалка, като с едно докосване от багажника задната седалка пада или се дели 60 на 40. Това помага доста, когато пренасяш дълги предмети и не се налага да влизаш в купето за сваляне на облегалките.
32 Renault Kadjar
 

Двигатели и трансмисия:

 Kadjar се предлага с бензинов 1.2-литров TCi двигател и два дизелови. Бензиновият е с принудително пълнене от турбокомпресор. Мощността му е 130 кс, а въртящият момент 205 Нм. Дизеловите версии са с 1.5 и 1.6 литра работен обем. Първият е добре познатият dCi с мощност от 110 кс и 260 Нм, а по-новият 1.6-литров разполага с увеличена мощност до 130 кс и значително повече въртящ момент от 320 Нм.
Само с по-мощния 1.6-литров дизел Kadjar може да бъде поръчван със система за задвижване на четирите колела. Всички версии се предлагат с 6-степенна механична скоростна кутия, а с автоматична е само dCi 110 EDC със 110 кс.

Избор:

 както при цялата гама на Renault, и за Kadjar дизеловото сърце е правилното решение. При положение, че ще се използва по предназначение и ще е винаги редом до вас, където и да се намирате, то икономията от разхода много бързо ще изплати разликата в цената с бензиновия модел.
32 Renault Kadjar

Цена:

 логично веднага изясняваме този въпрос. Разликата между най-евтиния бензин и дизеловия му брат със същото ниво е едва две хиляди лева – съответно 34 990 срещу 36 990 лв. Топ версията Bose с допълнителните екстри, 4х4 задвижване и дизелов dCi двигател със 130 кс пък достига 58 хил. лв.

Заключение:

 малко след като тествахме Kadjar, той стана любимото куче и на Кирил Николов – Дизела. Ако не го познаваш, гледай

ТОВА.

  Двамата станаха най-добри приятели, защото носят в себе си авантюристични души. Дизела имаше мечта и не спря да бяга в продължение на пет дни, докато не я постигна по билото на Стара планина, а Kadjar – той още продължава да го следва, ако трябва и накрай света.
Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички