BMW представи хибридно 330

BMW представи хибридно 330

С новото BMW 330e BMW пренася радостта от шофирането и при нов, иновативен вариант. С Plug-in хибридното си задвижване най-новият вариант на BMW Серия 3 комбинира типичната за марката динамика на управлението с възможността за електрическо движение при нулеви локални емисии, като в същото време осигурява и най-висока ефективност при дълги пътувания. При BMW 330e високата динамика е комбинирана с екстремно нисък разход на гориво. Благодарение на комбинацията на технологията BMW eDrive на BMW EfficientDynamics с BMW TwinPower Turbo бензиновият двигател е реализирано ефективно и динамично Plug-in хибридно задвижване, което подхожда перфектно на марката BMW: динамично, с нулеви локални емисии при електрическо шофиране и висока ефективност.

За да се постигне типичната за BMW динамика на управлението, Plug-in хибридното задвижване комбинира модерен електромотор с мощност 65 кВт/88 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм с четирицилиндров двигател с вътрешно горене, който развива 135 кВт/184 к.с. и 290 Нм. Средният разход на гориво е от 2,1 до 1,9 л/ 100 км, СО2 емисиите са от 49 до 44 г/км. Със системната си мощност от 185 кВт/ 252 к.с. и максимален въртящ момент от 420 Нм BMW 330e ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 сек. и развива максимална скорост от 225 км/ч. Във всекидневието е възможен пробег до 600 км. Електромоторът и двигателят с вътрешно горене задвижват задните колела на лимузината чрез серийната осемстепенна трансмисия Steptronic. Благодарение на разположението на електромотора пред трансмисията предавателните числа могат да се ползват и при чисто електрическо движение. Благодарение на това отпада необходимостта от преобразувател на въртящия момент, с което отчасти се компенсира по-високото тегло на задвижващия блок. 

Разгръщане на мощността като при двигател с вътрешно горене с голям работен обем

При настройката на задвижването е избрана стратегия на управление с перманентен електрически Boost. При него електромоторът подпомага двигателя с вътрешно горене със 100 Нм въртящ момент, а в зависимост от положението на педала на газта може кратковременно да осигури до 250 Нм допълнително. При движение тези настройки се долавят като постоянна и много мощна тяга, която е на нивото на двигател с вътрешно горене с голям работен обем. И тъй като винаги има на разположение предостатъчно мощност, водачът се наслаждава на уверено и спокойно усещане при шофиране, изпреварванията се ускоряват, като BMW 330e предлага въодушевяваща радост от шофирането по всякакви отсечки. 

Литиево-йонната батерия е разположена под багажника и е оборудвана с ефективна система за охлаждане с хладилен агент с интегриран нискотемпературен охладителен кръг. Батерията има капацитет от 7,6 кВтч, който позволява чисто електрически пробег при нулеви локални емисии от около 40 км. Това предопределя използването на BMW 330e в големите градове или за водачи, които пътуват до работното си място. Докато е паркирано, високоволтовата батерия на BMW 330e може да бъде зареждана както от конвенционален домакински контакт, както и от BMW i Wallbox: с BMW i Wallbox с мощност 4,6 кВт батерията може да бъде заредена напълно само след 2 часа и 15 минути; от домакински контакт за пълното зареждане са необходими 3 часа и 15 минути. Благодарение на умелата интеграция на батерията в поставката под багажника BMW 330e има равен товарен под и опционалният отвор за дълги предмети с разделена на три облегалка на задната седалка (в съотношение 40:20:40) може да се ползва без ограничения. В комбинация с вместимостта на багажника от 370 литра новото BMW 330e предлага пълната пригодност за всекидневието на BMW Серия 3. Освен това интелигентното разположение на компонентите на електрическото задвижване осигурява балансирано разпределение на тежестта от 50 % на предната и 50 % на задната ос, с което създава предпоставките за онова динамично и пъргаво поведение на пътя, което е типично за всички модели на BMW Серия 3.

BMW представи хибридно 330 

BMW eDrive работи индивидуално и предвиждащо

Освен с контрола на шофирането с режимите SPORT, COMFORT с ECO PRO работата на BMW eDrive може да бъде адаптирана към съответната ситуация и чрез превключвателя на средната конзола. На разположение са още три режима на шофиране: AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE и SAVE BATTERY. AUTO eDRIVE осигурява оптимално взаимодействие между двигателя с вътрешно горене и електромотора при всякакви ситуации на пътя и позволява развиването на чисто електрическа максимална скорост от 80 км/ч. Този режим е базов и се активира автоматично при всяко стартиране на автомобила. В режим MAX eDRIVE BMW 330e се движи чисто електрически, ползва пълната мощност на електрическото задвижване и развива максимална скорост от 120 км/ч. Тъй като в този чисто електрически режим автомобилът може да измине до 40 км, BMW 330e е идеалният автомобил за пътуващите до работното си място или жителите на големите градове, които могат да пътуват по всекидневните си маршрути особено ефективно и екологично. Но двигателят с вътрешно горене може да бъде стартиран по всяко време с кикдаун на педала на „газта“, когато има нужда от по-висока мощност, например при изпреварване. Режимът SAVE BATTERY позволява целенасочено запазване на енергийния капацитет на батерията, респективно повишаването му при спадане под 50 %. При необходимост по-късно тази енергия може да бъде ползвана за чисто електрическо шофиране в последния участък от маршрута в града. 

BMW ConnectedDrive подпомага водача

BMW ConnectedDrive в комбинация с навигационната система осигурява още по-оптимизирано ползване на наличната електрическа енергия. За тази цел системата подпомага водача чрез предвиждащо управление на енергията и изчислява такава стратегия на работа, при която Plug-in хибридното задвижване ще бъде ползвано максимално ефективно в зависимост от стила на шофиране и профила на трасето. Системата адаптира стратегията на работа на задвижването по целия маршрут така, че например през населените места да се преминава чисто електрически, при изкачване по наклон да бъде ползвана електроенергия, за да може при последващото спускане да бъде оползотворен целия потенциал на рекуперацията. По този начин BMW 330e е перфектно пригодено за движение с нулеви локални емисии, като в същото време може максимално ефективно и екологично да изминава и дълги отсечки. Също като всички лимузини от BMW Серия 3, така и BMW 330e предлага комфортен и висококачествен интериор с пет места, практични детайли и типичното за BMW ергономично управление. Освен това BMW 330e серийно се оборудва със стационарно отопление и климатизация с мощност 5 кВт. Те се активират или от бутон на ключа, или се програмират с двуседмичния таймер на системата за управление iDrive или чрез BMW ConnectedDrive App на смартфона.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички