Sportal влезе в тайната лаборатория на Goodyear и тества UltraGrip 9

Sportal влезе в тайната лаборатория на Goodyear и тества UltraGrip 9

Последните дни на септември се озовавахме в Колмар-Берг, Люксембург. Там има място, толкова важно за компанията Goodyear, че досега външни лица никога не са били допускани. Влизаме в сърцето на иновативния център GIC*L и ни предстои да видим как се ражда новото "дете" на Goodyear, както те наричат деветото поколение на легендарната зимна гума от семейство UltraGrip.

Вълнението на създателите й може да се усети във въздуха, докато пред нас излиза екипът от инженери и дизайнери, родители на новата UltraGrip 9. Инженери от отделите, отговарящи за развитието на продукти и смеси, тестване, дизайн, материали, прототипи и много други, обединяват усилията си в последните две години. Тяхната задача не е само да създадат продукт, който да надмине по продажби 7-те милиона "обути" автомобили с предходния модел, а да дадат на клиентите си най-балансираната зимна гума, работеща при всички условия на пътя.

Goodyear UltraGrip 9 

Зимата няма как да изненада UltraGrip 9, който се предлага в 33 различни размера за 14- до 16-инчови джанти, разработени за най-масовите модели автомобили. Достъпът до лабораториите на компанията ни даде уникален шанс да участваме в процеса на разработка, да променяме смесите с поставянето на различно количество съставки в епруветките и колбите до същинското производство в завода.

Goodyear UltraGrip 9 

Новата гума Goodyear UltraGrip 9 осигурява по-добро представяне на сняг в сравнение с нейния предшественик. Постигнали са го, като дизайнът на протектора е разработен така, че да съвпадат винаги при завиване, спиране или ускоряване напълно с отпечатъка на контактното петно с пътя.

Goodyear UltraGrip 9

По-доброто справяне на сняг се осигурява от големия брой зацепващи ръбчета и специфичната честота на подредбата на ламелите в раменната област. Променливата геометрия на блока осигурява отлично сцепление на сняг. Формата на контактното петно с пътя е с по-квадратен отпечатък, за да подобри представянето й на лед, докато хидродинамичните канали осигуряват устойчивост при аквапланинг и по-добро представяне при киша. За студените дъждовни дни технологията 3D BIS осигурява по-ефективно спиране на мокра настилка.

Goodyear UltraGrip 9 

За да се убедим в тази теория, трябваше да преминем от другата страна на пътя до иновативния център GIC*L и да влезем зад огражденията на тестовата писта. Комплексът също е със секретен статут и екипът на Спортал бе един от първите, тествали нови гуми по 4.2-километровото трасе.

Сцеплението на новата Goodyear UltraGrip 9 зимна гуми при хлъзгави условия е наистина впечатляващо. Тестовата писта разполага с участък, симулиращ движение на сняг под наклон, който завършва с остър завой. Там ясно се усети предимството на UltraGrip 9 над конкурентни модели на други производители. Същите изпитания и сравнения направихме при екстремно спиране, по завои на състезателна писта и симулирана загуба на контрол над автомобила.

Goodyear UltraGrip 9 
 
Сместа на протектора на UltraGrip 9 също е подобрена в сравнение с предшественика й. Разработена е специална комбинация от пластификатор, включващ смола и растително масло, който осигурява подобреното представяне на сняг и лед, повишавайки способността на гумата да се придържа към пътя в зимни условия. За първи път се предлагат два дизайна на UltraGrip 9, които са разделени според размера, така че да осигурят възможно най-доброто представяне за различните размери в гамата.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички