Новото BMW S 1000 RR ще отпразнува световната си премиера на Intermot 2014. Представеният за пръв път през 2009 година суперспортист навлиза в новото си поколение с оптимизирано разгръщане на въртящия момент с максимална стойност 113 Нм, повишена с 4 кВт (6 к.с.) мощност от вече 146 кВт (199 к.с.), както и с понижено теглото с 4 до 204 кг с пълен резервоар и Race ABS. При това целта е била новото S 1000 RR освен повишена динамика да предлага и по-лесно управление. Независимо дали във всекидневието, при динамично движение по завои по междуградските пътища или при спортно управление по състезателната писта - новото S 1000 RR не си позволява никакви слабости.
Оптимизирано задвижване за още по-висока динамика и управляемост
Повишената динамика на новото RR е резултат на модернизираната цилиндрова глава с нова геометрия на каналите, нов всмукателен разпределителен вал и още по-леки всмукателни клапани. Airbox с променен обем, както и всмукателната система с по-къси канали осигуряват още по-ефективно подготвяне на горивната смес и гарантират на новото S 1000 RR още по-динамични характеристики. Друг елемент, отговорен за оптимизираното разгръщане на мощността и въртящия момент, е новата, по-лека с около 3 кг. изпускателна система, която вече е конструирана без предно гърне. Управляемостта и тягата са подобрени благодарение на повишения въртящ момент над 5 000 об/мин, линейното му разгръщане и равното плато, като почти целият максимален въртящ момент е на разположение от около 9 500 (112 Нм) до 12 000 об/мин (113 Нм).
Нова структура на рамата и геометрия на окачването за повишена прецизност на управлението и още по-добра управляемост. Модернизиран Dynamic Damping Control DDC от HP 4 като допълнително оборудване
По отношение на окачването новото BMW S 1000 RR е модернизирано с нова, по-лека структура на рамата с оптимизирано съчетание между здравина и гъвкавост. В комбинация с още по-фината геометрия на окачването с нов ъгъл на предната вилка, кастор и междуосие тя осигурява още по-добра управляемост, повишено сцепление и кристално ясна обратна връзка, особено в граничен режим. Пружинирането и гасенето на колебанията са поверени както и досега на напълно регулиреуми пружиниращи елементи, които обаче са с дефиниран по нов начин отрицателен ход за още по-голяма свобода при накланяне в завоите и по-висока пъргавина. Като допълнително оборудване за новото S 1000 RR се предлага и модернизираното електронно контролирано окачване Dynamic Damping Control DDC - познато от HP4, което вече не допуска никакви компромиси по отношение на настройките на окачването.
Три режима на движение серийно, както и два допълнителни в рамките на допълнителното оборудване „Fahrmodi Pro" за оптимално адаптиране
За оптимално адаптиране към съответните условия на пътя и стила на шофиране новото RR серийно се оборудва с три режима на движение „Rain", „Sport" и „Race". В рамките на допълнителното оборудване „Fahrmodi Pro" мотоциклетът може да бъде оборудван и с допълнителните режими „Slick" и „User". Другите системи на допълнителното оборудване „Fahrmodi Pro" са Launch Control за перфектни състезателни стартове, както и конфигурируемия Pit-Lane-Limiter за прецизно поддържане на скоростта в зоната на боксовете. Впечатляващ страничен ефект при използването на тази система е звуковата картина, позната от състезателните писти. Светкавично бързото възходящо и низходящо превключване без съединител се осигурява от HP Schaltassistent Pro, който също се предлага като допълнително оборудване.
По-фина настройки на регулиращите системи. Динамичен контрол на сцеплението DTC с фини настройки +/- на седем степени.
Новото RR серийно се оборудва с Race ABS (частично интегрално), както и контрол на стабилността ASC. Като друг компонент на допълнителното оборудване „Fahrmodi Pro" мотоциклетът може да бъде оборудван с динамичен контрол на стабилността DTC със сензор за страничното наклоняване и фини настройки. Всички регулиращи системи са настроени по нов начин, а качеството на работата и характеристиките им са оптимизирани.
Първият суперспортист с електронен автопилот (опция). Иновативен кокпит, нова бордна мрежа и по-лек акумулатор
За пръв път за RR вече се предлага електронен автопилот за поддържане на валидните ограничения на скоростта (като допълнително оборудване).
Мултифункционалното арматурно табло вече е с нов циферблат за аналоговия оборотомер, както и модернизиран LC-дисплей със значително разширени функции.
Освен това новото S 1000 RR се оборудва с нова бордна мрежа, по-мощна Sensorbox и по-малък, по-лек с около 1 килограм акумулатор.
Още по-динамичен дизайн с атрактивни цветови концепции
Напълно новите детайли по каросерията гарантират още по-динамичен език на формите. И докато асиметричното разпределение на фаровете на предишните модели се запазва като типичен разпознавателен знак, новото позициониране и форми на фаровете гарантират, че новото RR още на пръв поглед ще бъде разпознато като „ново". Динамичния, спортно-агресивен дизайн се подчертава и от цветовата концепция с три индивидуални характера: Racingred uni / Lightwhite uni, Blackstorm metallic и BMW Motorsport.
Акцентите на новото BMW S 1000 RR: