Шефовете и пилотите във Формула 1 настояват за промяна в правилника за наказанията и конкретно за наказанието за опасно излизане на пистата след пистоп. Подадени са много оплаквания, че не е справедливо пилотът да търпи толкова голямо наказание заради грешка на отбора му.
Причината правилата да се затегнат толкова е случаят от миналата година с Марк Уебър в Гран при на Германия, когато пилотът на Ред Бул потегли от пистоп с не достатъчно добре закрепено колело, което се откачи и удари оператор в питлейна. ФИА веднага предприе промяна и от този сезон всеки пилот, чийто отбор го пусне в необезопасено състояние на пистата, автоматично получава наказание с 10 места на стартовата решетка за следващото състезание.
Даниел Рикардо и Естебан Гутиерес изтърпяха по една такова наказание и колегите им изразиха мнение, че не е честно пилотите да си го отнасят за нещо, което не е под техен контрол.
"Мисля, че това наказание е прекалено сурово особено в нашия случай, защото колелото дори не се откачи от колата. Веднага усетих, че нещо не е наред и спрях. Реагирахме по възможно най-безопасния начин. Подобно нещо се случи и с Даниел (Рикардо) по-рано този сезон и е нещо, което трябва да бъде преразгледано, защото от пилотска гледна точка грешката не беше моя, а аз трябваше да стартирам с 10 места по-назад", обясни Гутиерес след инцидента в Австрия.
Въпросът е постоянно обсъждан по време на пилотския инструктаж в началото на уикендите и се води битка за промяна в системата.
Предложението е обсъдено и с отборите, които също подкрепят идеята за изменение и в следващите няколко седмици ще пуснат официално предложение за редакция на правилото. Ако получи единодушна подкрепа и от 11-те отбора и мине пред световния моторспорт съвет, промяната може да бъде направена още за първото състезание след лятната почивка - Гран при на Белгия.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg