Екатерина Михайлова: Понякога добрите идеи се раждат точно там, където най-малко очакваш

Екатерина Михайлова: Понякога добрите идеи се раждат точно там, където най-малко очакваш

“Еврофутбол” е букмейкърът, раздал най-много печалби на българските участници

Интервю с един от тримата управители на „Еврофутбол“ - Екатерина Михайлова, по темата за партньорството между компанията и нейните букмейкъри.

- Г-жо Михайлова, наскоро „Еврофутбол“ обяви, че подновява търсенето на букмейкъри за разкриване на нови пунктове. Какво налага тази инициатива?

- Има много места в страната, където към настоящия момент не предлагаме продуктите си, а търсене не липсва. За да задоволим интереса на нашите клиенти, сме длъжни да отворим нови пунктове. Още повече нашите участници имат различни потребности, затова подхождаме към всеки кандидат с индивидуално внимание и интерес и напоследък даваме шанс и на по-различни кандидатури от традиционните букмейкърски пунктове, които сме свикнали да виждаме.

- Какви са предимствата за един букмейкър на „Еврофутбол“?

- „Еврофутбол" е 21 години на пазара с доказано работещ модел, който увеличава броя на новите клиенти в търговския обект и съответно приходите за бизнеса. Като букмейкър на „Еврофутбол” нашите партньори стават част от водещият оператор на българския пазар, предлагащ хазартни игри, без да поемат особено голям риск за своя бизнес. Осигуряват на своите клиенти забавление и не на последно място печалби от оператора, който доказано е раздал най-много такива през годините. „Еврофутбол" прави по-голяма част от клиенти удовлетворени, защото най-голям брой печеливши има при нас, тук клиентът не разчита само на късмет и случайност. Ние се грижим да рекламираме своите обекти и продуктите, които предлагаме. Даваме възможност на нашите букмейкъри, редовно да участват в бонус програми и да получават допълнителни приходи.

- Къде търсите партньори? Само собственици на помещения ли могат да кандидатстват?

- Търсим кандидати в цяла България и сред феновете на спорта, и сред бизнес ориентираните предприемачи. От една страна на собствениците на помещения ще е доста по-лесно да отворят пункт, а след това и да го развиват. На любителите на спорта пък, ще е по-леко именно от позицията на познавачи на игрите, а на голяма част от тях и на самите правила в „Еврофутбол“. Всичко по-горе изброено, разбира се, не означава, че ще върнем желаещ, който не разполага с помещение или не е футболен фен, да речем. Напротив, както споменах подхождаме към всички кандидати с внимание и интерес. Понякога добрите идеи се раждат точно там, където най-малко очакваш.

- По какви критерии избирате партньорите си? Какви изисквания имате към кандидатите?

- Работим по специално разработена от нас процедура за откриване на букмейкърски пунктове. Кандидатстването е доста опростено – всеки желаещ да отвори пункт може да влезе в сайта ни – www.eurofootball.bg, и да подаде заявка онлайн. След това се срещаме с него и изслушваме идеите му. Имаме разработена стратегия - всяко населено място е заснето и анализирано от нашите експерти. Знаем какви са минимумът и максимумът на пунктовете, които може да имаме там. Така, когато дойде кандидат, сверяваме неговата стратегия с нашата. Относно самото заведение, ние имаме минимални, но задължителни изисквания към помещението. Оставили сме голяма свобода на кандидатите сами да решават колко да е луксозно помещението, дали да бъде ресторант или кафене, с какви мебели да разполага и т.н.

- „Еврофутбол“ работи по модела на франчайзинга. Бихте ли ни описали как точно действа той при вас?

- Нашият модел мога да кажа, че е уникален. Причината е, че ние отчасти сме променили стандартния, така че да бъде максимално гъвкав и удачен за нашата мрежа. Направихме различни иновации, за да имаме букмейкърски пунктове както в центъра на София, така и в малкото село. Нашите партньори не заплащат нито първоначална, нито месечна такса. Букмейкърите ни предлагат стандартизирана услуга – така клиентът получава еднакво обслужване и ще купи същия продукт във всяка точка на страната. В пунктовете е инсталирано еднакво оборудване, във всеки един момент цената е еднаква за всички клиенти и т. н.

- За колко време се възвръща инвестицията?

- Всеки случай е строго индивидуален, но статистиката сочи, че това определено е след шестия месец. Разбира се, с влошаването на икономическата обстановка в страната, нещата станаха по-трудни, но това важи и за целия малък и среден бизнес в страната.

- Какви доходи може да си гарантира един букмейкър?

- Основните приходи на букмейкъра са процент от направените залози в букмейкърския пункт. От голямо значение са уменията за предлагане на продуктите, познаването на правилата и игрите на „Еврофутбол", на актуалните програми, първенства, срещи и др. Има и редица възможности за генериране на допълнителни приходи, като основна от тях е от самото заведение.
Освен всичко това „Еврофутбол” поема огромна част от месечните разходи на букмейкърите. Ние предоставяме безплатно програми и талони, заплащаме и всички постоянни разходи по телекомуникацията. Освен това от нас се предоставят и устройствата, чрез които се приемат залозите.

- Излиза, че финансовата тежест е равномерно разпределена между „Еврофутбол“ и неговите партньори....

- Да, наистина. Ситуацията е доста тежка в последните години по редица причини – глобални икономически кризи, нелегален хазарт. Това се отразява и на букмейкърите, разбира се. Ние се стараем колкото се може повече да облекчим тяхното съществуване, колкото и трудно да е това.
Същевременно се опитваме да предлагаме на нашите участници атрактивен и конкурентен продукт и не на последно място, ако трябва да говорим в цифри, “Еврофутбол” е букмейкърът, който е раздал най-много печалби на българските участници през последните години. Само от началото на 2014 година ние сме изплатили повече от 80 милиона печалби на участниците в нашите игри, а за последните три години 2011, 2012, 2013 около 400 милиона. Смело мога да твърдя, че няма друг хазартен оператор на територията на България, който да е раздал толкова печалби. Разбира се, нашите фенове не разчитат само на късмет, нашата игра изисква познания, интелект и комбинативност.
Мисля, че няма друг наземен оператор в света, който да предоставя толкова възможности за залог на своите клиенти. Всичко това ни прави интересен партньор за хората, които искат да развиват самостоятелен бизнес.

-Казвате, че нещата в бизнеса не са особено розови - какво смятате, че трябва да се промени?

- Аз мисля, че топката е най-вече в управляващите, те са хората, които трябва да защитават българския бизнес и националните интереси. Хората се притесняват ще имат ли работни места и стабилни доходи и властимащите трябва да гарантират всичко това. „Еврофутбол“ е една от най-големите фирми, отделящи средства за благотворителност и го прави откакто съществува под една или друга форма. Въпреки отрицателните финансови параметри през последните години, компанията продължава да дарява средства за социални каузи в различните проблемни сфери на обществото и не спира да подпомага българския спорт. В това време изтичат милиони левове в чужбина от онлайн операторите, които въпреки някои опити да се регламентира дейността им, и до този момент по-голямата част от тях не плащат данъци в България. За сметка на това взимат от клиентите на единствения данъчно отговорен оператор – българският. По този начин държавния бюджет се лишава два пъти от средства – единия чрез намалените постъпления от данъци, които лицензираните оператори плащат и втори път от това, че другите не се издължават към бюджета. Логично е при тези условия, легалният бизнес в България да се свива и да става все по-неконкурентноспособен за сметка на чуждия и резултатът от това ще са загуби в порядъка на милиони и хиляди безработни българи на борсата на труда. В случая държавата е тази, която трябва да защити своите интереси и тези на българските участници и да предостави реална равнопоставеност на икономическите субекти.

- Какви са Вашите очаквания за остатъка на 2014?

- Бих искала да завърша по-позитивно и именно по този начин гледам напред. Това е причината и в „Еврофутбол“ да направим сериозно обновяване на предлаганите продукти и то в момент, в който масово се свиват инвестициите, в условия на икономическа несигурност и намалено потребление. Както вече споменах, ние сме единствения наземен оператор с продукт, конкурентен на он-лайн операторите. Не спираме до тук - подготвяме много атрактивни възможности за нашите клиенти и партньори, които до края на годината ще са факт. Вярваме, че именно в такъв момент можем да правим истински важни крачки напред. Основаваме се на тези си убеждения и в ежедневната работа. Заедно с колегите, които работят за фирмата, вече сме преминали през много трудности и изпитания и сме излезли от тях успешно. Това ми дава основание да вярвам, че ще завършим 2014 по такъв начин. Разбира се и с надеждата, че семейството ни ще се увеличи с още много отговорни, амбициозни и можещи букмейкъри.
Следвай ни:

Carlsberg "Домът на Феновете" е новата секция на Sportal.bg за игри. С регистрацията си Вие ще можете да персонализирате Вашето съдържание и да участвате в нашите игри за страхотни награди.

Регистрирай сe

Още от Футбол свят

Виж всички