Пилотът на Ред Бул Марк Уебър бе безгрешен в Монако и записа втората си поредна победа за сезона в рамките на една седмица. Австралиецът нямаше никакви проблеми от старта до финала след като стартира първи, и след 4 излизания на колата за сигурност и три сериозни катастрофи, се поздрави с успех по улиците на Монте Карло. Втори днес остана Себастиян Фетел и така Ред Бул записа двойна победа. Надпреварата завърши почти зад кола за сигурност, след като тя бе на пистата в последната обиколка, заради сблъсък между Трули и Чандок, но се прибра в бокса два завоя преди финала. Трети се нареди Роберт Кубица с Рено, пред 4.Фелипе Маса (Ферари), 5.Люис Хамилтън (Макларън).
Два завоя преди карирания флаг, при развяти зелени знамена, Михаел Шумахер изпревари Алонсо за шестата позиция, като след финала ще стане ясно дали Пилето няма да бъде наказан. Предстои тълкуване на правилата, защото обикновено пилотите имат право да се изпреварват след пресичане на старт-финалната линия, а в случая това означаваше край на състеанието. Така седми след много добра стратегия и серия от изпреварвания се нареди Фернандо Алонсо (Ферари), който стартира последен от бокса. След супер победата си днес, Марк Уебър излезе начело в класирането при пилотите.
Няколко часа след финала стана ясно, че Михаел Шумахер (МерцедесGP) е получил наказание от съдиите на ФИА с допълнителни 20 секунди към времето си след финала на Гран при на Монако, заради изпреварването на Фернандо Алонсо (Ферари) в последните метри по улиците на Монте Карло при наличието на период на кола за сигурност на пистата.
Според правилника на ФИА, в последната обиколка колата за сигурност може да не преведе болидите през финала, а да се прибере по-рано, но изпреварванията са забранени. Според ФИА, състезанието е завършило в период на кола за сигурност. Съдиите са взели решенито си по точка 40.13 от правилника. "Ако състезанието завърши, когато на пистата е колата за сигурност, тя ще влезе в бокса в края на последната обиколка и колите ще преминат през карирания флаг по нормалния начин без право на изпреварвания".
На старта Уебър поведе, а Роберт Кубица, който стартира от второто място, бе веднага изпреварен от Фетел и така до финала не успя да си възвърне загубената позиция. Пилотите на Ред Бул се изстреляха още в самото начало и заеха първите две позиции. Оказа се обаче, че Уебър е намерил по-добро темпо и повече скорост в колата си от Фетел и през цялото време Марк градеше голяма разлика от самото начало. Доминацията на Ред Бул щеше да е още по-осезаема, ако не бе излязла колата за сигурност цели четири пъти. Въпреки това Марк успя да удържи без никакви проблеми позицията си.
Фелипе Маса и Люис Хамилтън финишираха на позициите на които и започнаха - четвърти и пети. Тяхните съотборници обаче не можеха да се похвалят със същото. Фернандо Алонсо стартира от бокса след тежък инцидент в третата тренировка вчера и успя да достигне до шестата позиция, но в последните метри преди финала Михаел Шумахер успя да го задмине и да го остави на седма позиция. Дженсън Бътън пък отпадна още в самото начало на състезанието с проблеми в двигателя. Според британеца причината е била прегряване.
Излизането на колата за сигурност в началото, заради тежката катастрофа на Нико Хюлкенберг в тунела бе момента, който Алонсо чакаше. Той влезе в бокса и сложи по-твърдите гуми на болида си. След това испанецът излезе на пистата и започна да си пробива път напред през колите на новите и много бавни отбори. И макар да достигна с добри умения и отлична стратегия шестото място, Михаел Шумахер го издебна на излизането от "Раскас" и го задмина в последните секунди. Михаел днес отново застана пред своя съотборник Нико Розберг, който се класира на осма позиция.
За първи път и двамата пилоти на Форс Индия се наредиха в зоната на точките, след като Лиуци и Сутил се наредиха девети и десети. Рубенс Барикело пък се движеше много добре през цялото време, но проблем със задните гуми го завъртя и прати неговия Уилямс в оградите на Масанет. Катастрофата буквално унищожи болида му, а в ярост бразилеца хвърло волана си на пистата и той бе отнесен от прелитащ с голяма скорост автомобил. Това бе и второто излизане на колата за сигурност. Третия път бе когато един от капаците на канализацията по трасето се бе разместил и Бернд Мейлендер отново поведе колоната, за да стопо за пореден път преднината на Убеър.
В днешното Гран при успяха да завършат едва 12 болида, като никой от новите отбори не успя да финишира. Ярно Трули с Лотус и Карун Чандок с Испания Рейсинг имаха шанс да завършат състезанието, но при опит за изпреварване на италианеца, двамата се сблъскаха много лошо макар и с ниска скорост на "Раскас". Колата на Трули се качи върху ролбара на Чандок. Пострадали нямаше, но колата за сигурност излезе на тарсето за 4 път. Това стана пред очите на Уебър, който се готвеше да затвори двамата състезатели с една обиколка. Очакват се глоби и наказания след финала на състезанието.
ВРЕМЕННО КЛАСИРАНЕ ПРИ ПИЛОТИТЕ
ПЪЛНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ЗА ГРАН ПРИ НА МОНАКО ОТ:
Четвъртък (13 май)
11:00-12:30 часа - Първа свободна тренировка
15:00-16:30 часа - Втора свободна тренировка
Събота (15 май)
12:00-13:00 часа - Трета свободна тренировка
15:00-16:00 часа - Квалификация
Неделя (16 май)