Вход / Регистрирай се

Нощен трилър в Сингапур! Алонсо с историческа победа на осветление, Маса се проваля, Люис трети

Нощен трилър в Сингапур! Алонсо с историческа победа на осветление, Маса се проваля, Люис трети

Пилотът на Рено Фернандо Алонсо спечели драматична първа победа за сезона на пистата "Марина Бей", в състезанието за Гран при на Сингапур, 15-ти кръг от световния шампионат във Формула 1. Надпреварата е историческа, защото е първата провела се на изкуствено осветление! Успехът на Алонсо е изключително впечатляващ, след като двукратният шампион стартира от 15-та позиция, а победата е първа за Рено от две години. Втори под прожекторите финишира Нико Розберг с Уилямс-Тойота. Трети е Люис Хамилтън с Макларън-Мерцедес, който вече има 7 точки преднина в генералното класиране пред Фелипе Маса с Ферари. Бразилецът се провали и завърши 13-ти след проблеми в бокса!  

Десетката на финала допълниха още: 4.Тимо Глок (Тойота), 5.Себастиян Фетел (Торо Росо), 6.Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер), 7.Дейвид Култард (Ред Бул), 8.Каузки Накаджима (Уилямс-Тойота), 9.Дженсън Бътън (Хонда), 10.Хейки Ковалайнен (Макларън-Мерцедес) и др.

Състезанието се превърна в истински трилър и бе изпълнено с много драматични обрати. Колата за сигурност се появи на два пъти на пистата, заради инциденти с Пикет и Сутил. Райконен отпадна три тура преди финала от 5-та позиция, след като допусна грешка на 10-ия завой. Неговият съотборник Маса също нямаше ден. При първото си спиране Маса излезе от бокса със закачен маркуч за гориво и изостане последен, а и съдиите го наказаха няколко тура след това.     

Алонсо се възползва по най-добрия начин от въртележката с колата за сигурност и след като беше спрял в бокса по-рано, се придвижи напред в класирането. След това лидерът Розберг беше наказан от съдиите, а Хамилтън беше изостанал назад. По едно време разликата между Алонсо и втория Розберг беше повече от 15 секунди.

Атмосферата на пистата беше впечатляваща. Болидите изглеждаха изключително ефектно под мощните прожектори. Пилотите караха на суха писта и прогнозите за дъжд не се оправдаха. Температурата на въздуха бе повече от 30 градуса, а влажността около 70 процента!

На старта първите четирима потеглиха отлично и запазиха позициите си. Спечелилият пол-позишън Маса поведе пред Хамилтън, Райконен и Кубица. Ковалайнен опита атака срещу поляка на третия завой и двамата се докоснаха. Това разстрои машината на Хейки и той изостана назад. По-назад се оформи дълга колона зад Ярно Трули, който очевидно имаше повече бензин и колата му бе по-тежка. Така класирането след 1 обиколка бе: 1.Маса, 2.Хамилтън, 3.Райконен, 4.Кубица, 5.Фетел, 6.Глок, 7.Ковалайнен, 8.Хайдфелд и др. Алонсо пък бе 12-ти и бе зад колите на Накаджима (10-ти) и Розберг (9-ти). Именно Нико бе зад по-бавния Трули, който бавше всички и се движеше на 8-ма позиция.  

След първите обиколки Маса поведе на Люис с около 3 секунди, а Кими бе малко по-назад трети. След няколко неуспешни опита Розберг все пак изпревари Трули, a малко по-късно същото сториха Накаджима и Алонсо. 

Към 10-та обиколка Маса водеше с 4 секунди пред Люис и с 8 секунди пред Райконен. Четвъртият Кубица изоставаше от лидера с 10 секунди, а петият Фетел с 16 секунди. Фелипе водеше стабилно, а на пистата имаше откъснало се парче от друг болид. Комисарите показаха жълти знамена, но Маса премина през счупената част и тя се вклини в колата му.      

Алонсо влезе първи в бокса в 13-та обиколка. Испанецът имаше стратегия с две спирания. Всеки момент се очакваше и лидерите да започнат да влизат за нови гуми и бензин. Точно тогава в 15-та обиколка Нелсиньо Пикет разби своето Рено в стената и организаторите пуснаха кола за сигурност. Това обърна нещата с краката нагоре и на пистата настъпи истинска драма. Боксът бе затворен, но Розберг и Кубица нямаха избор. Тяхното гориво свършваше и те трябваше да презаредят при затворен пит. Това автоматично означаваше едно - наказания!     

Колата за сигурност поведе колоната пред Маса, Хамилтън, Райконен, Фетел и др. След няколко тура боксът вече бе отворен и Фелипе се оправи към своите маханици. Точно тук настъпи и ключовият момент за състезанието, а може би и за шампионата. Електронната система на Ферари, който дава зелена светлина на пилота светна зелено и Маса даде газ. Гумите в неговата кола бяха сменени от механиците, но маркучът за гориво все още беше закачен към болида му. Фелипе повлече маркуча със себе си и няколко механици паднаха на земята. Навсякъде по афалта се разля и гориво. Устройството се счупи и Маса тръгна да излиза от бокса със закачен маркуч към резервоара си. Настъпи паника и виждайки какво става Маса спря на изхода на бокса със закачен маркуч. Това провали състезанието на бразилеца, а пък спирането на Кими Райконен също беше забавено. Финландецът чакаше търпеливо зад Маса и стана свидетел на цялата случка.   

Механиците изтичаха до колата на Маса и след няколко секунди все пак успяха да откачат шланга и маркуча. Фелипе излезе на пистата последен, но след няколко тура беше и наказан от съдиите с преминаване през бокса. Съдиите на състезанието прецениха, че инцидентът с Маса и неговото преминаване през целия пит със закачен маркуч бе доста опасно.

Преди рестарта Розберг бе първи и водеше пред Трули, Фисикела, Кубица, Алонсо, Уебър, Култард, Хамилтън, а в този момент Райконен бе 15-ти. Култард и Уебър извадиха късмет, защото спряха в бокса преди колата за сигурност да се появи за първи път на пистата. Въпреки очакващите ги наказания Розберг и Кубица се оказаха напред в колоната.  Трули и Фисикела пък имаха стратегия само с един стоп. При задаващите се наказания на Кубица и Розберг, фаворит за победата в този момент се оказа Фернандо Алонсо.  

При рестарта Розберг поведе на Трули и успя да направи огромна разлика пред следващите го пилоти. След като изтърпя наказанието си Нико се върна 4-ти.

След около 10 обиколки третият в този момент Хамилтън успя да мине Култард, който заради Алонсо изгуби за кратко темпо. Фернандо направи второто си запланувано спиране и се върна на пистата точно пред Култард и Хамилтън. Люис се възползва от това и с майсторска маневра изпревари шотландеца. Точно след 2 тура и двамата влязоха в пита за втори път, позволявайки на Розберг да си върне втората позиция. Маса се бореше в дъното с Кубица и Бурде и до финала нямаше какво повече да напрaви. Роберт дори изпревари Фелипе и се придвижи още напред след наказанието си. 

Алонсо поведе с 15 секунди пред Розберг и 25 секунди пред Хамилтън, преди колата за сигурност отново да се появи в 50-та обиколка. Адриан Сутил се разби в оградите, но бе засечен от Фелипе Маса. Бразилецът се движеше в дъното на класирането и за кратко изпусна от контрол колата си. При връщането си на пистата, Маса засече Сутил, който се заби в гумите. Най-вероятно след финала съдиите ще разследват Фелипе и за този инцидент.

Разликата между Алонсо и преследващите го пилоти беше намалена, но при втория рестарт, испанецът отвори разлика с 6 секунди пред Розберг. Хамилтън бе трети, но не рискува излишно до финала. Глок завърши 4-ти. Райконен можеше да е пети, но допусна грешка и отпадна 3 тура преди края. Така разликата в класирането между Хамилтън и Маса нарасна на 7 точки, а следващото състезание е след две седмици в Япония.   

Последните актуални снимки от уикенда в Сингапур (тренировки, квалификация, състезание) можете да видите в нашата Фотогалерия ТУК!

  

ПЪЛНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ЗА ГРАН ПРИ НА СИНГАПУР ОТ:

15:00 часа - Състезание

ЗАБ: Часовете са в българско време.

 

 

 

 

 

 

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички