Световният шампион в MotoGP за 2021 година Фабио Куартараро заяви, че се надява Ямаха да подобри състезателното си темпо във втората част от сезона в кралския клас, признавайки, че първата е била тежка за него.
В началото на годината изглеждаше, че Ямаха е производителят, отбелязал най-голям напредък спрямо сезон 2024. И докато в една обиколка скоростта на Ямаха и в частност на Куартараро е по-добро, то същото не може да се каже за състезанията.
Новият V-образен двигател на Ямаха все още не е достатъчно бърз
В първите 12 кръга Куартараро спечели общо четири полпозишъна, триумфирайки в квалификациите в Испания, Франция, Обединеното кралство и Нидерландия. Той обаче има само две призови класирания в спринтовете и състезанията и заема едва деветото място в генералното класиране, на седем точки зад сънародника си Йоан Зарко, който спечели в Льо Ман с машината на LCR Хонда.
Производителите в MotoGP искат по-голям дял от приходите на шампионата
„Смятам, че в квалификациите бяхме по-добри, отколкото очаквахме. В състезанията обаче ние очаквахме повече, особено в първите пет обиколки. Като цяло първата част на сезона беше трудно и се надявам ние да направим стъпка напред във втората“, заяви Куартараро.
Джак Милър отива в заводския тим на Ямаха?
А неговият съотборник в заводския тим на Ямаха Алекс Ринс разкри, че всички пилот на японската марка дават сходна обратна връзка за проблемите, които ги мъчат. Най-доброто класиране на испанеца от началото на сезона е десетото място в Германия, където до финала стигнаха само десетима пилоти в изпълненото с падания състезание на „Заксенринг“.
Гран При на Германия изравни антирекорд в MotoGP
„Ямаха знае какви са проблемите ни. И четиримата (Ринс, Куартараро и пилотите на Прамак Джак Милър и Мигел Оливейра) сме обединени по въпроса с проблемите, които изпитваме. Ние се нуждаем, те се нуждаят, да работим здраво, да не се отказваме. Има лесен начин, който щеше да се приеме досега. Това е. Но не това е начинът, по който аз искам да работя, не е начинът, по който аз мисля и разсъждавам. Така че нека останем заедно и да работим“, каза Ринс.
Без промени в ранкирането на марките в MotoGP в средата на сезона
В класирането при конструкторите Ямаха заема последната позиция с актив от 133 точки и изоставане от 14 спрямо Хонда. Двата японски производителя разполагат с по-голяма свобода за развитие спрямо европейските марки (Априлия, Дукати и КТМ) заради пасива, който натрупаха през последните няколко години.
Снимки: MotoGP