Вход / Регистрирай се

Без промени в ранкирането на марките в MotoGP в средата на сезона

С настъпването на лятната пауза в MotoGP дойде и моментът, в който ранкирането на отделните марки се преразглежда на фона на тяхното представяне през последните 12 месеца.

Това ранкиране се използва, за да се определи коя марка с какви ограничения ще разполага в своята развойна работа през следващите шест месеца. В случая, за да се оформи класирането, бяха взети под внимание всички стартове от началото на сезон 2025, както и тези след лятната пауза през 2024 година.

Маркес си поигра с конкуренцията преди да нанесе решаващия си удар в Гран При на Чехия
Маркес си поигра с конкуренцията преди да нанесе решаващия си удар в Гран При на Чехия

Това ранкиране показват, че на този етап няма да има промени спрямо последните 18 месеца и съответно Дукати си остава в Категория А, в която ограниченията са най-сериозни. Априлия и КТМ са с Категория C, а двата японски производителя Хонда и Ямаха са в Категория D, в която има най-голяма свобода.

Разпределението по категории се определя на база процента спечелени точки в конструкторския шампионат от всеки един производител. В този шампионат марките печелят точки само от своя най-предно класиране състезател във всяко едно състезание, независимо дали той е от заводския отбор, или не.

Производителите в MotoGP искат по-голям дял от приходите на шампионата
Производителите в MotoGP искат по-голям дял от приходите на шампионата

А какви са разликите между отделните категории на ограниченията за развитие?

В Категория А (>85%) - производителите разполагат със 170 гуми за тестове, могат да използват само тестовите си пилоти в частните тестове, които могат да се провеждат на само три различни писти. Отделно тези марки нямат правото да използват пилоти с „уайлд кард“ в рамките на сезона, а пилотите им разполагат с по осем двигателя на сезон, чиято спецификация е замразена. Броят на обтекателите също е ограничен до само две на сезон.

В Категория B (60-85%) - производителите разполагат със 190 гуми за тестове, могат да използват само тестовите си пилоти в частните тестове, които могат да се провеждат на само три различни писти. Отделно тези марки правото да използват пилоти с „уайлд кард“ три пъти в рамките на сезона, а пилотите им разполагат с по осем двигателя на сезон, чиято спецификация е замразена. Броят на обтекателите също е ограничен до само две на сезон.

В Категория C (35-60%) - производителите разполагат с 220 гуми за тестове, могат да използват само тестовите си пилоти в частните тестове, които могат да се провеждат на само три различни писти. Отделно тези марки имат правото да използват пилоти с „уайлд кард“ в шест кръга в рамките на сезона, а пилотите им разполагат с по осем двигателя на сезон, чиято спецификация е замразена. Броят на обтекателите също е ограничен до само две на сезон.

В Категория D (<35%) - производителите разполагат с 260 гуми за тестове, могат да използват официалните си пилоти в частните тестове, които могат да се провеждат на неограничен брой различни писти. Отделно тези марки имат правото да използват пилоти с „уайлд кард“ в шест кръга в рамките на сезона, а пилотите им разполагат с по десет двигателя на сезон, чиято спецификация не е замразена. Броят на обтекателите пък е ограничен до три на сезон.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички