Известният като Краля на Ринга Марк Маркес се върна на престола си след кратко отсъствие, след като триумфира по доминантен начин в надпреварата за Гран При на Германия. За него това беше общо 12-та победа на пистата „Заксенринг“ във всички класове.
Пилотът на Дукати беше буквално недостижим за своите съперници и води във всеки един метър от състезателната дистанция от 30 обиколки. На финала той спечели с аванс от 6.3 секунди пред своя по-малък брат Алекс Маркес, който завърши на второто място. Подиумът оформи вторият заводски пилот на Дукати – Франческо Баная, който изостана с общо 7.0 от своя съотборник.
Зад тях в топ 5 попаднаха още Фабио Куартараро и Фермин Алдегер, а до топ 10 допълниха Лука Марини, Брад Биндър, Джак Милър, Раул Фернандес и Алекс Ринс. Това бяха и единствените пилоти, който стигнаха до финала в изпълненото с падания състезание, в което и без това стартираха само 18 състезателя.
Сред падналите бяха и Фабио Ди Джанантонио и Марко Бедзеки, които се озоваха на земята от второто място съответно в 18-а и 20-та обиколка. Инцидентите и на двамата настъпиха в първия завой и точно те позволиха на Алекс Маркес да завърши втори зад брат си.
В генералното класиране в средата на сезона Марк Маркес е начело с актив от 344 точки и аванс от цели 83 пред своя брат Алекс. Тройката с пасив от 147 пункта спрямо лидера оформя неговият съотборник Баная.
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Германия
Втората половина на сезон 2025 в кралския клас стартира след само седмица с надпреварата за Гран При на Чехия, която се завръща в календара на световния шампионат по мотоциклетизъм на писта след 5-годишно отсъствие.
НАЙ-ИНТЕРЕСНОТО ОТ ГРАН ПРИ НА ГЕРМАНИЯ В MotoGP:
Старт - Отлично потегляне за Марк Маркес, който днес не допусна грешка в първия завой и поведе пред Бедзеки и Ди Джанантонио, който направи страхотен старт от третата редица.
1/30 - Успешна атака на Ди Джанантонио срещу Бедзеки в предпоследния завой, но пилотът на Априлия си върна втората позиция в последната крива.
2/30 - Нова атака на Ди Джанантонио в последния завой, но този път Бедзеки не успя да контрира. Вместо това пилотът загуби позиция и от Алекс Маркес.
3/30 - Бедзеки си върна третото място в първия завой, а неговата атака позволи на Акоста да мисли за двойно изпреварване.
4/30 - Акоста допусна грешка във втория завой и напусна състезанието от петото място. От повторенията се видя, че испанецът загуби сцепление в предната гума. Падането на Акоста позволи на Баная да се изкачи на петата позиция.
5/30 - След първите пет тура Марк Маркес водеше с почти секунда пред Ди Джанантонио, който имаше предимство от 0.6 пред Бедзеки.
7/30 - След динамичните първи обиколки разликите между пилотите започнаха да се отварят, а най-близката битка в челото беше тази между Бедзеки и Алекс Маркес за третото място. Двамата се движеше на 0.7 зад Ди Джанантонио, чийто пасив от Марк Маркес беше нараснал до 1.3.
9/30 - За разлика от челото, във втората половина на класирането битката продължаваше да е динамична като пилотите от седмо до 14-о място се движеха в група.
10/30 - В края на първата третина от дистанцията Марк Маркес водеше с 1.6 пред Ди Джанантонио, който се беше откъснал на 0.8 пред Бедзеки, а Алекс Маркес се движеше на 0.9 зад пилота на Априлия и водеше с 0.4 пред Баная.
15/30 - В средата на дистанцията Марк Маркес имаше аванс от 3.0 пред Ди Джанантонио, който водеше с 0.7 пред Бедзеки. За Ди Джанантонио 15-ят тур беше доста слаб, тъй като в него той загуби 0.5 от Маркес и 0.4 от Бедзеки.
18/30 - Ди Джанантонио се прости с надеждите си за подиум след падане в първия завой. Зад него и Зарко падна в същия завой, но в средата на кривата, а не в нейното начало, както беше с Ди Джанантонио. Отпаданията на двамата изкачиха Алекс Маркес на подиума пред Баная, Куартараро, Алдегер, Милър, Биндър, Мир и Марини, които оформяха топ 10. В състезанието вече бяха останали 14 пилот след по-ранните катастрофи на Акоста и Оливейра. Савадори също направи едно падане в началото, но се върна в надпреварата.
20/30 - Десет тура преди финала Марк Маркес имаше аванс от 4.9 пред Бедзеки, чието предимство пред по-малкия от братята Маркес беше 0.6.
21/30 - Първия завой взе нова голяма жертва, този път това беше Бедзеки, който напусна надпреварата от второто място след сходно падане като това на Зарко три обиколки по-рано. След падането на пилота на Априлия Баная се изкачи на третото място.
22/30 - Огура отнесе Мир в средата на първия завой, а след тях и Савадори направи второто си падане за деня, отново в първия завой. В състезанието останаха само десет пилоти.
25/30 - Необезпокояван от хаоса зад себе си, Марк Маркес продължаваше да води комфортно и пет тура преди финала имаше аванс от 6.6 пред своя по-малък брат Алекс. Пилотът на Грезини пък имаше преднина от 1.4 пред Баная.
Финал - Марк Маркес с доминантна победа в Гран При на Германия, Алекс Маркес и Франческо Баная оформиха подиума в Саксония.
Снимки: Gettyimages