Бившият шеф на Формула 1 Бърни Екълстоун е изключително близък с вече бившия шеф на Ред Бул Кристиан Хорнър - преди години Бърни го препоръча на Хорнър и доктор Марко, а доста време двамата и семействата им ходеха заедно на почивка през лятната пауза на шампионата.
Бърни обаче коментира остро поведението на Хорнър, след като той беше уволнен от Ред Бул, а все повече стават гласовете за това, че компанията бърза да се отърве от Кристиан преди секс скандалът му да е избухнал с пълна сила в британската преса, когато влезе в съда в края на годината или най-късно в началото на 2026.
И доктор Марко се е подписал за уволнението на Хорнър
“Това, в което се набърка Кристиан преди 18 месеца, той се държа като идиот - образно обясни Бърни пред вестник The Telegraph. - Това е 50-годишен мъж, който си мисли, че е на 20, че все още е момче.”
Две вътрешни разследвания на Ред Бул оневиниха Хорнър по обвиненията в непристойно поведение, но след това стана ясно, че те не са били независими и цялата история отива на съд.
Това ли е причината Ред Бул да уволни Хорнър точно сега?
94-годишният Бърни не пропусна да внесе и обичайната за него допълнителна нотка скандален привкус, като се опита да прехвърли част от вината за глобалния секс скандал и на личната асистентка на Хорнър, която е пострадалата страна в този казус.
“Често се чудя, когато се случват такива неща, защо момичето, което е много разстроено с авансите на някого към нея, просто не му каже: “Хей, стига!” - обясни Екълстоун. - Може би щеше да е по-добре, ако шефовете му бяха казали: “Хайде, Кристиан, стига, седни си.”
Кристиан Хорнър отива на съд за секс скандала
“Но в основата на това е и фактът, че има хора, които сметнаха, че Хорнър ще се измъкне от това, че ще му се размине, той се държеше така сякаш не сме на “Ред Бул Ринг”, а на “Кристиан Хорнър Ринг”. На него му се разминаха толкова много неща. Но докато осигуряваш силни резултати, хората си затварят очите. Когато обаче тази серия спре и отново всички си отварят очите. Един или двама са си казали: “Аз мога да се справя по-добре.”
Бърни коментира и битката за власт, която се развихри в Ред Бул след смъртта на Дитрих Матешиц.
“Това се получи неприятно - призна британецът. - Кристиан беше изпълнителният директор. Ако аз съм на тази позиция, ще искам аз да ръководя компанията. Искам да правя нещата, които смятам за правилни, а ако сбъркам, бордът ще ме повика и ще ми каже: “Съжалявам, ти допусна някои грешки, сбогом.” Така че от момента, в който Кристиан вече не е на тази позиция, на него му става трудно. Винаги съм казвал, че трябва да има един човек, който сутрин за пали лампите и вечер да ги гаси. Наистина ти трябва само един такъв човек. Знам, че са му предлагали да ръководи само тима във Формула 1 и на остави търговската страна на бизнеса на някой друг. Но неговата идея беше: “Аз съм шефът”. Но ще намерите много малко шефове, които да могат и разбират всичко - от инженерните решения до работата с медиите. Той управляваше компанията, както смяташе, че тя трябва да се ръководи. Това работи докато имаш резултати. Когато те изчезнат, веднага има реакция, макар че това, което стана не е напълно по негова вина.”
Кристиан Хорнър е втори по брой победи като отборен шеф във Формула 1
Бърни не пожела да навлезе в повече подробности за раздялата на Ред Бул с ключови фигури, сред които изпъква Ейдриън Нюи и тезата му, че Хорнър няма вина за това на практика е незащитима, тъй като точно британецът и стилът му на управление е в основата на тази поредица от напускания.
Снимки: Gettyimages