Вход / Регистрирай се

Гледай на живо

Очаквайте на живо: Хулио Веласкес след краха на "сините" срещу Славия и преди визитата на Спартак във Варна

Норис спечели Гран При на Австрия, Пиастри втори, Верстапен отпадна

Ландо Норис взе победата в Гран при на Австрия, втори бе съотборникът му в Макларън Оскар Пиастри. Трети се класира Шарл Леклер (Ферари). Пилотите на Макларън наложиха страхотно темпо в състезанието и бяха недостижими през цялата дистанция. Битката за победата бе само между тях двамата. Пиастри положи огромни усилия и неколкократно се доближаваше до съекипника си, но Ландо се защити страхотно, а накрая бяха и в трафик.

Макс Верстапен не получи шанс да се бори за нищо в домашния старт на Ред Бул заради грешка на Андреа Кими Антонели. Младият пилот на Мерцедес го удари малко след старта. И двамата отпаднаха при инцидента. Силно представяне имаше тимът на Ферари, чиито пилоти Леклер и Люис Хамилтън се наредиха трети и четвърти в надпреварата на пистата Ред Бул Ринг.

Старт - В най-горещия ден от уикенда в Австрия Ландо Норис бе на полпозишън на стартовата решетка. В топ 10 всички от първо до девето място бяха с гуми медиум, само Пиер Гасли бе със софт. Карлос Сайнц не можа да потегли - имаше проблем със скоростната кутия и остана на място. Рейс контролът отмени стартовата процедура. С помощта на тима Сайнц потегли, направи обиколка и се върна в пита.

Старт - Сайнц се нареди на изхода от питлейна, където спирачките му прегряха и се запалиха. Механиците на Уилямс изтичаха до колата, за да ги изгасят. Стартът бе отложен с общо 15 минути. Положението с болида на Карлос бе толкова зле, че го прибраха в бокса като механици и маршали продължаваха да следят спирачките да не би още да горят. В крайна сметка от Уилямс казаха на Сайнц, че всичко приключи и да слезе от болида.

Старт - Втората загряваща обиколка за момент изглеждаше под заплаха заради забавяне на Нико Хюлкенберг, който все пак тръгна. Този тур премина нормално, всички се подредиха на стартовата решетка и този път процедурата премина нормално. При изгасването на светофарите Норис поведе. Шарл Леклер атакува, при което се забави и Оскар Пиастри изпревари пилота на Ферари. Макс Верстапен се завъртя след удар с Андреа Кими Антонели. И двамата отпаднаха.

1 об./70 На пистата излезе кола за сигурност. Норис бе пред Пиастри, Леклер, Люис Хамилтън, който се пребори с атакуващия Джордж Ръсел в началото. Гасли бе шести пред Алекс Албон, Габриел Бортолето, Лиам Лоусън, Фернандо Алонсо.

4 об. - Сейфти карът се прибра в края на третия тур и надпреварата бе рестартирана. Норис запази лидерството и бързо дръпна почти секунда пред съотборника си в Макларън.

5 об. - Норис започна да записва най-бързи обиколки от началото на състезанието на пистата Ред Бул Ринг. Разликата с Пиастри се колебаеше между 0,6-0,9 сек. Леклер бе на над 1,5 сек от австралийския пилот на Макларън. Оскар се доближи максимално до Норис.

8 об. - Двата Макларъна продължаваха да се движат с разлика под 1 секунда. Темпото им бе такова, че Леклер изостана още повече - на 3,5-4 сек. Хамилтън бе на близо 3 секунди зад него. Ръсел вървеше на още 2 секунди зад бившия си съотборник. Албон бе задминал Гасли, Бортолето бе осми. Топ 10 допълниха Лоусън и Алонсо.

11 об. - Битката между пилотите на Макларън се ожесточи. В няколко завоя бяха гума до гума, Пиастри атакуваше съекипника си многократно. Норис не отстъпи в нито един момент и за момент надделя в двубоя.

13 об. - Борбата на Макларъните се успокои в следващите обиколки. Пиастри се държеше близо до съотборника си, но спря с атаките. Зад тях в колоната бе значително по-спокойно. Албон, Беърман и Гасли минаха през питовете.

17 об. - Албон остана в бокса също с технически проблем, което приключи уикенда на Уилямс по ужасен начин. На пистата имаше удар между Цунода и Ланс Строл.

19 об. - Ръсел влезе в бокса, сложи гуми медиуми се върна 11-ти на пистата. В следващата обиколка Окон влезе в пита.

21 об. - Норис влезе в бокса, сложи гуми хард и излезе четвърти в колоната - зад Пиастри, Леклер и Хамилтън. Оскар остана на пистата.

23 об. - Пиастри обсъждаше с питуола ситуацията и дали да влезе в бокса или да остане на трасето. Австралиецът най-накрая бе извикан в пита в 24-ия тур, където и той сложи твърди гуми със забавяне при смятната на предна лява. Върна се на пистата зад Норис. Начело бяха двете Ферарита.

25 об. - Леклер бе следващият пилот в бокса. Сложи хард и се върна шести в колоната. В следващия тур и Хамилтън бе извикан в пита, където сложи твърди гуми. Това върна Норис начело пред Пиастри и неспиралия още в пита Лоусън. Хамилтън се върна шести на пистата - зад Лоусън (който вече бе изпреварен от Леклер) и Алонсо.

29 об. - Хамилтън изпревари Алонсо и тръгна да задминава Лоусън. Пилотът на Рейсинг Булс опита да се защити, но Люис му взе позицията.

30 об. - Разликата между Норис и Пиастри бе над 6 секунди. Назад пак имаше удар на Цунода - този път с Франко Колапинто.

33 об. - Редът в 33-ата обиколка бе Норис, Пиастри, Леклер, Хамилтън, Алонсо (без пит), Ръсел, Бортолето, Хюлкенберг, Окон, Гасли. Цунода получи 10 секунди наказание за удара с Колапинто.

36 об. - След като и Алонсо мина през бокса редът бе Норис, Пиастри, Леклер, Хамилтън, Ръсел, Бортолето, Хюлкенберг, Окон, Беърман, Гасли. В колоната преобладаваха гумите хард, но Ръсел, Бортолето и Хюлкенберг в топ 10 бяха с медиум.

40 об. - Пиастри вдигна темпото и свали разликата спрямо Норис на 4 секунди, а до 40-ия тур вече на малко над 3 секунди. Австралиецът бе с почти секунда по-бърз от Ландо.

42 об. - Разликата между Норис и Пиастри се задържа на около 3 секунди. До 44-ия тур се качи пак на 3,5 сек, докато Норис питаше дали съекипникът му е по-бърз от него в цялата обиколка или някъде конкретно на пистата.

46 об. - Ръсел направи второ спиране в бокса. Излезе десети на пистата. В следващата обиколка вече бе девети. В 48-ия тур Хамилтън сбърка и излетя от пистата, но продължи.

49 об. - Разликата между Норис и Пиастри отиде пак над 4 секунди. Леклер влезе в пита в 50-ия тур. След него същото направиха Бортолето и Хамилтън. Люис протестираше, че не иска да спира, но бе извикан от бокса. При връщането на пистата Фераритата пак бяха трети и четвърти.

52 об. - Норис влезе в пита, сложи медиум, излезе на 16,4 сек зад Пиастри. На Оскар бе казано, че остава на чиста писта и да я използва. В 54-ия тур и австралиецът бе в бокса, върна се на трасето зад Ландо. Цунода и Колапинто не пропуснаха чисто Пиастри, който дори стъпи в тревата. Колапинто получи 5 секунди наказание за избутването на Оскар.

60 об. - 10 тура преди финала разликата между Норис и Пиастри бе само 2 секунди. Позициите зад тях от трета до десета заемаха Леклер, Хамилтън, Ръсел, Лоусън, Алонсо, Бортолето, Хюлкенберг, Окон.

62 об. - При движението в трафик разликата падна на 1,6 сек.

64 об. - Напрежението между пилотите на Макларън не намаляваше. Разликата се вдигна малко - до 1,8-1,9 сек. Ландо каза, че има някакви щети по предното крило, което влияе на баланса му. В 66 об. разликата се задържа около 1,7 сек.

68 об. - Два тура преди финала разликата между Норис и Пиастри продължи да е 1,5-1,7. Двамата затвориха с обиколка Бортолето на осмото място, който се бореше с Алонсо.

70 об. - Норис и Пиастри преминаваха през трафик в последните обиколки и пресякоха финала в този ред. Трети се нареди Леклер, следван от Хамилтън, Ръсел, Лоусън, Алонсо, Бортолето, Хюлкенберг, Окон.

Следвай ни:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички