От Тойота разкритикуваха организаторите на Льо Ман заради разпределението на силите

От Тойота разкритикуваха организаторите на Льо Ман заради разпределението на силите

Техническият директор на отбора на Тойота в Световния шампионат за издръжливост (WEC) Дейвид Флури разкритикува индиректно организаторите на „24 часа на Льо Ман“ заради начина, по който бяха разпределени силите за тазгодишното издание на надпреварата.

Двете коли завършиха едва на пето и 15-то място (след дисквалификацията на единия автомобил на Ферари), като в хода на цялата седмица бяха далеч от челото. А по думите на Флури това се дължи на начина, по който беше нареден Balance of Performance за състезателната седмица в Льо Ман.

Ферари с първи коментар след дисквалификацията от "24 часа на Льо Ман"
Ферари с първи коментар след дисквалификацията от "24 часа на Льо Ман"

„Очевидно ние не постигнахме нашата цел. Тя беше да спечелим, така че не е постигната. Знаехме кой ще е на върха, още преди състезанието обявих кой е фаворитът и не сбърках. Не е изненада, едно и също е всяка година.

„Ние в нито един момент не бяхме в позиция да се борим. Кола №8 имаше солидно състезание. Не допуснахме грешки, имахме перфектно изпълнение и се възползвахме максимално от грешките на другите и поведохме в средата на състезанието, но... През нощта ние заложихме на меките гуми, а другите на средно твърдите, така че се справихме по-добре от тях, но при настъпването на деня ние нямахме шанс. Като чисто темпо ние нямахме шанс да се борим.

„В нито един момент нямахме надежда. Беше състезание в два клас. В единия бяха колите с висока максимална скорост, а в другия бяха тези без. За съжаление ние получихме билет за втория клас заедно с Кадилак и Астън Мартин“, каза Флури.

„Ние губехме между „Тетр Руж“ и първия шикан, между първия и втория шикан, между втория шикан и „Мулсан“, между „Мулсан“ и „Индианаполис“ и между „Арнаж“ и завоите „Порше“ (все дълги прави). Бих казал, че това описва ситуацията“, допълни Флури.

В хода на състезанието Ферари записа най-високата максимална скорост (349.0 км/ч), а Тойота беше в дъното на класацията с едва 342.3 км/ч, колкот постигна и Астън Мартин. Между тях се наредиха Пежо (346.7 км/ч), Порше и Кадилак (345.6 км/ч) и БМВ и Алпин, които постигнаха 344.5 км/ч.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички