Ветераните в „24 часа на Льо Ман“ Себастиен Буеми и Себастиен Бурде са на противоположни мнение относно новите правила за колата на сигурността, които ще бъдат използвани за трета поредна година на пистата „Сарт“.
В миналото при неутрализация на състезанието на трасето излизаха три коли на сигурността от три различни точки на пистата и формираха три отделни колони, без значение дали зад тях се движи лидер в някоя от категориите, или не. При оттеглянето си те просто се прибираха и състезатението продължава, което понякога отваряше огромни разлики между коли, които се борят за челна позиция в някой от класовете.
,fit(1100:608))
От 2023 година насам преди прибирането на колите на сигурността има процедура за групиране и абсолютно всички коли се събират зад една от колите. Отделно се прави и разделение по класове и така при рестарта автомобилите от Hypercar са в челото на колоната, следвани от тези в LMP2 и LMGT3.
,fit(478:270))
Кадилак взе първата квалификационна битка в Льо Ман
Според Буеми по този начин късметът играе много по-голяма роля в определенято на победителя, отколкото чистата скорост и провеждането на състезанието. Швейцарецът посочи като пример и начинът, по който той и съотборниците му в Тойота №8 (Рио Хиракава и Брендън Хартли) загубиха състезанието, въпреки че водеха в голяма част от него.
)
„Ако погледнете кола №8 миналата година, хората не помнят, но ние проведохме състезанието най-добре. Водехме доста дълго време, но когато имаше значение, когато имаше коли на сигурността към края, ние имахме проблем в пит-лейна. След това бяхме ударено от едно Ферари и така завършихме пети.
„Така че сега е нужен много повече късмет, защото колите на сигурността заличават всичко, дори и да си имал невероятно състезание. Това, което правеше това състезание специално за мен, беше фактът, че той награждаваше екипите, които правеха чисто и постоянно състезание.
„Преди две години Ферари спечели, въпреки че по едно време колата беше в чакъла. Ние в нито един момент не стъпихме в него, но те бяха там. За техен късмет маршалите ги извадиха бързо и те продължиха. Жан-Ерик (Верн) с Пежо остана в чакъла три обиколки. Ако и с Ферари беше така, те щяха да загубят всичко.
„Да си бърз в началото не означава почти нищо и това ме разочарова. Ако в даден момент си далеч назад, може да ти помогне, но отнема част от истинността. Не можеш да си позволиш да си внимателен, защото, ако те хване бавна зона и се препънеш още един, два пъти, губиш обиколка. Тогава вече наистина си прецакан. Със сигурност не трябва да изпадаш от обиколката на лидера.
„Но в същото време не трябва да рискуваш толкова много на старта, след като десет часа по-късно всичко може да бъде заличено. Защо да поемаш тези рискове? За какво“, коментира Буеми.
,fit(478:270))
Дисквалифицираха едната кола на Порше от квалификацията в Льо Ман
Според Бурде обаче тези нови правила запазват битките живи по-дълги, което е добре за феновете. Французинът напомни за ситуации в миналото, в което колите на сигурността практически са решавали битките, най-вече в GTE Pro, тъй като две коли са попадали в различни колони и разликите между тях са се увеличавали много.
)
„Лично аз смятам, че това е добро нещо, защото хората идват тук, за да гледат състезание. Проблемът е, че, ако не го правиш така, правиш обратното. Тридесет секунди изведнъж се превръщат в две минути. Лично аз предпочитам след интервенция всички да имаме равен шанс, вместо някой да губи всякакъв шанс за победа, въпреки че не е направил нищо нередно, но изостават заради някаква процедура. Мисля, че сега е по-добре“, коментира роденият в Льо Ман пилот.
,fit(478:270))
Програма на седмицата за "24-те часа на Льо Ман"
Снимки: Imago