Надпреварата за Гран При на Монако във Формула 1 е известно с това, че изпреварванията в нея са почти невъзможни. Това беше илюстрирано по перфектен начин през миналата година, когато в топ 10 не настъпи нито една промяна между старта и финала.
Леклер все още не вярва в шансовете на Ферари в Монако
Донякъде това беше обяснимо и със спирането на състезанието още в първата обиколка, което позволи на пилотите да сменят гумите си и практически да избегнат нуждата да правят спирания в бокса. Утре обаче това няма да е така, тъй като състезателите ще бъдат задължени да направят поне два пит-стопа, независимо от условията, а смени на гумите при червен флаг няма да се броят за изпълнен бокс.
Макс Верстапен: Новото правило може да доведе до пълна лудница в Монако
Въпреки тази промяна в правилника, която беше направена специално за надпреварата в Княжеството, очакванията са квалификацията отново да бъде от ключово значение за изхода от състезанието. А статистика от последните четири сухи издания на Гран При на Монако показва колко важен всъщност е полпозишъна в Княжеството.
Леклер все още не вярва в шансовете на Ферари в Монако
През 2018, 2019, 2021 и 2024 пилотът, който стартира от челото на колоната не само, че спечели състезанието, но и стори това, водейки във всяка една обиколка в хода на надпреварата. Тук трябва да уточним, че през 2021 година Макс Верстапен реално стартира втори, но Шарл Леклер, който спечели квалификацията, изобщо не застана на старта след катастрофата си в края на квалификацията и пораженията, които имаше по нея.
През 2023 Верстапен отново води във всяка една обиколка, за да спечели, а година по-рано неговият съотборник Серхио Перес триумфира в Княжеството, след като стартира трети зад дуото на Ферари. Мексиканецът обаче се възползва от грешните стратегически решения на Скудерията, за да изпревари Леклер и Карлос Сайнц и да спечели.
Програма на уикенда за Гран При на Монако във Формула 1
Снимки: Imago