Вход / Регистрирай се

"Имола" ще бъде лакмусът за новите гуми във Формула 1

Предстоящият уикенд за Гран При на Емилия-Романя ще отбележи състезателния дебют на новата мека смес на Пирели – С6, която по идея трябваше да се използва само и единствено на градските трасета.

Пирели обаче избра тя да бъде използвана и на „Имола“ като целта на италианската компания е с избора на по-меки гуми да накара отборите да залагат на по-агресивни стратегии с повече спирания в бокса. Практически Пирели иска да се върне към началните си години във Формула 1, когато гумите на компанията много бързо губеха сцепление и често виждахме състезания с по 2-3 спирания в бокса.

Формула 1 подготвя промяна, която да увеличи броя на спиранията в бокса
Формула 1 подготвя промяна, която да увеличи броя на спиранията в бокса

Постепенно обаче, основно заради желанието на пилотите и феновете за по-издръжливи гуми, стигнахме до другата крайност, в която гумите на Пирели на моменти могат да изкарат цяла състезателна дистанция. В тези случай пилотите правят едно спиране в бокса, само и само да изпълнят изискването за използване на два различни типа гуми за сух асфалт.

Ще вали ли през уикенда на “Имола”?
Ще вали ли през уикенда на “Имола”?

Чашата на всичко това преля в Япония по-рано тази година, когато издръжливоте гуми на Пирели, в комбинация с доста изравненото представяне на колите, доведоха до една процесия на пистата „Сузука“, в която изпреварванията почти липсваха. В топ 10 реално настъпи само една промяна и тя беше свързана с изпреварването на Люис Хамилтън срещу Исак Хаджар за седмото място.

След това от Пирели избраха да заложат на трите си най-меки модела за уикенда в Емилия-Романя, а по думите на шефа на италианците Марио Изола предстоящият уикенд ще бъде много важен за остатъка от сезона. След него Пирели ще прецени как ще процедира с избора си на гуми за втората половина на кампанията.

Най-меките гуми идват за Монако и Канада
Най-меките гуми идват за Монако и Канада

„Ние знаем, че има и друг подход към избора на гуми, с който да тласне отборите към стратегии с две спирания в бокса. Надявам се на „Имола“ да бъде сухо, за да съберем повече данни за С6 и след това да симулираме останалите състезания до края на сезона, за да видим дали прескачането на един модел може да помогне.

„Ние знаем, че разликата между представянето на С3 и С4 е много малка, така че може би ще можем да избираме С2, С4 и С5. Така, ако един отбор иска да направи само едно спиране, той ще трябва да заложи на С2 и С4, а С2 ще бъде доста по-бавен, така че няма да има същото предимство, което би имал с С3, С4 и С5. В някои случаи ще можем да използваме С3, С5 и С6, така че „Имола“ ще бъде ключово състезание, защото ние имаме нужда от допълнителни данни за С6.

„Можем да използваме и С1, С3 и С5, не знам какъв ще е резултатът, но можем да направим и това. Ние никога не взимаме решението сами. Ние правим предложение на ФИА и Формула 1. Споделяме нашата идея с отборите и след това достигаме до определено разбирателство, което после се одобрява от ФИА.

„Като цяло това е една безкрайна история. Ние се опитваме да създадем проблеми на отборите, а те винаги търсят решения“, обясни Изола.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички