Предстоящият уикенд за Гран При на Емилия-Романя ще отбележи състезателния дебют на новата мека смес на Пирели – С6, която по идея трябваше да се използва само и единствено на градските трасета.
Пирели обаче избра тя да бъде използвана и на „Имола“ като целта на италианската компания е с избора на по-меки гуми да накара отборите да залагат на по-агресивни стратегии с повече спирания в бокса. Практически Пирели иска да се върне към началните си години във Формула 1, когато гумите на компанията много бързо губеха сцепление и често виждахме състезания с по 2-3 спирания в бокса.
,fit(478:270))
Формула 1 подготвя промяна, която да увеличи броя на спиранията в бокса
Постепенно обаче, основно заради желанието на пилотите и феновете за по-издръжливи гуми, стигнахме до другата крайност, в която гумите на Пирели на моменти могат да изкарат цяла състезателна дистанция. В тези случай пилотите правят едно спиране в бокса, само и само да изпълнят изискването за използване на два различни типа гуми за сух асфалт.
,fit(478:270))
Ще вали ли през уикенда на “Имола”?
Чашата на всичко това преля в Япония по-рано тази година, когато издръжливоте гуми на Пирели, в комбинация с доста изравненото представяне на колите, доведоха до една процесия на пистата „Сузука“, в която изпреварванията почти липсваха. В топ 10 реално настъпи само една промяна и тя беше свързана с изпреварването на Люис Хамилтън срещу Исак Хаджар за седмото място.
След това от Пирели избраха да заложат на трите си най-меки модела за уикенда в Емилия-Романя, а по думите на шефа на италианците Марио Изола предстоящият уикенд ще бъде много важен за остатъка от сезона. След него Пирели ще прецени как ще процедира с избора си на гуми за втората половина на кампанията.
,fit(478:270))
Най-меките гуми идват за Монако и Канада
„Ние знаем, че има и друг подход към избора на гуми, с който да тласне отборите към стратегии с две спирания в бокса. Надявам се на „Имола“ да бъде сухо, за да съберем повече данни за С6 и след това да симулираме останалите състезания до края на сезона, за да видим дали прескачането на един модел може да помогне.
„Ние знаем, че разликата между представянето на С3 и С4 е много малка, така че може би ще можем да избираме С2, С4 и С5. Така, ако един отбор иска да направи само едно спиране, той ще трябва да заложи на С2 и С4, а С2 ще бъде доста по-бавен, така че няма да има същото предимство, което би имал с С3, С4 и С5. В някои случаи ще можем да използваме С3, С5 и С6, така че „Имола“ ще бъде ключово състезание, защото ние имаме нужда от допълнителни данни за С6.
„Можем да използваме и С1, С3 и С5, не знам какъв ще е резултатът, но можем да направим и това. Ние никога не взимаме решението сами. Ние правим предложение на ФИА и Формула 1. Споделяме нашата идея с отборите и след това достигаме до определено разбирателство, което после се одобрява от ФИА.
„Като цяло това е една безкрайна история. Ние се опитваме да създадем проблеми на отборите, а те винаги търсят решения“, обясни Изола.
Игра
Печеливши
Правила
Рали „Акрополис“ е популярно в медиите и сред феновете с още едно име, което години наред беше неофициално. Кое е то?
Ралито на боговете
Ралито на трите морета
Ралито на древните цивилизации
Ралито на Древна Елада
Снимки: Gettyimages