Миналия петък Макс Верстапен се появи на пистата „Нюрбургринг“, за да вземе участие в тест на легендарната писта „Нордшлайфе“ под псевдонима Франц Херман.
Ексклузивно: Верстапен тества с Ферари на “Нюрбургринг”, колата се счупи (допълнена)
Въпросният тест се проведе преди третия кръг за сезона в сериите NLS (Nürburgring Langstrecken-Serie) – шампионатът, който се състезава ексклузивно на „Нюрбургринг-Нордшлайфе“. Четирикратният световен шампион обаче не се включи в състезанието, тъй като той все още няма нужния лиценз да се състезава на „Нордшлайфе“, независимо от своите успехи.
Неговият сънародник Том Коронел обаче има такъв лиценз и той участва в надпреварата. Бившият пилот в Световния шампионат за туристически автомобили обясни пред racingnews365.com, че присъствието на Верстапен на теста в петък е превърнало един обикновен и спокоен тестов ден в пълна лудница.
В Германия: Макс се бори за разрешително да се състезава на „Нюрбургринг“
„Аз участвах в състезанието, но Франц Херман нямаше право. Той все още няма лиценз. На „Нордшлайфе“ ти трябва специален лиценз, за да се състезаваш и трябва да минеш конкретен курс, за да го получиш. Но Франц все още не го е направил. Но Макс нямаше проблем да участва в теста в петък.
„Той разполагаше с кола от GT3, които редовно правят обиколки за под осем минути. Разбира се, аз отидох да видях Макс и говорих с бодигардите му. Те заведоха сина ми Роко да се види с Макс, който беше пазен от фотографите и операторите.
„Щом стана ясно, че макс ще кара на „Нордшлайфе“, пистата се напълно с журналисти. Беше пълна лудница. Дори получих имейли от хора, които даваха съвети как Макс най-добре да мина през определени завои. Разбира се, всички знаем, че Макс няма да седи в една класна стая и да кара в линия на „Нюрбиргринг“.
„В Германия има правило, затова той трябва да участва в теста. Няма значение кой си – дали си краля, или кралицата. Това прави малко странен факта, че четирикратен световен шампион трябва да минава през всичко това, докато върти рекордни обиколки.
„Разбира се, това е напълно правилно. Правилата са такива, това са немски правила, които не могат да се огъват. Но съм сигурен, че в бъдеще ще има комисия, която да решава за тези хора, които искат да участват в дългите състезания на „Нюрбургринг“. Отнема ти цял ден, за да направиш един такъв тест, а това не се харесва много на Макс.
„Нордшлайфе“ е писта-мечта. Има денивелация, буквално летиш с колата, пистата е дълга между 20 и 24 километра, в зависимост от конфигурацията, която се използва. Има 180 завоя, които наистина трябва да ги научиш, те не искат хора с обикновена шофьорска книжка да се състезават с нас, затова ги има тези ограничения“, обясни Коронел.