Защо Ферари не може да направи крачка напред?

Какви са ограниченията, които не позволяват на новия автомобил на Ферари - SF-25, да се представя на нивото на болидите на Макларън, Ред Бул и Мерцедес? Това е въпросът, който си задават феновете на Скудерията в цял свят и все още нямат отговор на него.

Шефът на Ферари Фредерик Васьор обясни, че основната слабост на SF-25 е невъзможността на колата да постигне максимално добро представяне с нови гуми в рамките на една обиколка, което означава, че след квалификацията Шарл Леклер и Люис Хамилтън обикновено са по-назад на стартовата решетка.

Арестуваха брата на бившия шеф на Алпин, той избяга в Дубай
Арестуваха брата на бившия шеф на Алпин, той избяга в Дубай

“В Маями изпуснахме много точки още в квалификацията - обясни Васьор. - В квалификацията най-бързите обиколки и с двете ни коли бяха с вече карани гуми, а не с чисто нови. Не можем да реализираме потенциала на новите гуми.”

Французинът потвърди, че представянето на SF-25 с вече карани гуми е впечатляващо, но Леклер и Хамилтън изостават, когато техните колеги се върнат на пистата с нови гуми. Според Васьор, разликата е “4-5 позиции на стартовата решетка”, като тя идва точно от гумите.

Аржентински спонсор на Колапинто налива над 30 милиона долара в Алпин
Аржентински спонсор на Колапинто налива над 30 милиона долара в Алпин

Шефът на тима също така призна, че основните усилия на Ферари ще са насочени към подобряване работата с новите гуми и търсенето на причината за спада в представянето на сликовете в състезанието - в Маями това се случи изненадващо бързо.

Състезателното темпо на Ферари в Щатите можеше да се сравнява с това на Ред Бул и Мерцедес, но Макларън бяха далеч напред. И ограниченията, свързани с работата на задните гуми на SF-25 се видяха ясно в Маями.

Щайнер: Хамилтън не съжалява, че отиде във Ферари
Щайнер: Хамилтън не съжалява, че отиде във Ферари

“В Маями изостанахме много назад заради характеристиките на трасето - допълни Васьор. - Ние имаме сериозни ограничения по отношение работата на задните гуми, така че в Мами предимството на Макларън беше още по-голямо.”

Следвай ни:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички