Парадът на пилотите в Маями се превърна в невероятно забавление – те се движеха по двама в болид, сглобен от тухлички Лего. Звучи като сбъдната детска мечта, но се оказа гениално маркетингово решение. И за първи път от много време по време на парада на пилотите сред тях нямаше такива с отегчени физиономии.
За сглобяването на всеки един от тези болиди са били необходими почти 400 000 отделни Лего елементи, а идеята за тези десет коли се ражда миналата година, когато големите шефове на компанията са на посещение във фабриката на фирмата в Кладно, Чехия. Малко преди това Лего подписва договор за партньорство с Формула 1.
,fit(478:270))
Двоен успех за Макларън в Маями, трета поредна победа за Пиастри!
„Говорихме си и обсъждахме различни идеи, като обмисляхме какво можем да направим с Формула 1, което да е епично и да не е правено досега – обясни пред ESPN Джулия Голдин, маркетинг директорът на Лего, която отговаря и продуктите на компанията. – От екипа ми предложиха да направим болиди с размери като на истинска кола от Формула 1, които да се движат и да се управляват. И се захванахме за работа.“
Задачата за създаването на Лего болидите за Формула 1 е възложена на главния дизайнер на компанията Джонатан Джуриън и на мениджъра по инженерните въпроси Мартин Шмида – те трябва да изградят версии в нормален размер на колите от серията на Лего Speed Champions F1. С тях пилотите трябва да могат да направят една обиколка на пистата в Маями.
,fit(478:270))
Норис: Макс не се състезава много умно
Вече стана ясно, че за всяка една кола са били необходими около 400 000 тухлички плюс метално шаси, електрическо задвижване, хидравлични спирачки и система за управление със серво. Плюс специално лепило за Лего елементите.
Още в началото се решава, че ще бъде направена по една кола за отбор, което означава, че Лего болидите трябва да са двуместни.
,fit(478:270))
Фред Васьор защити решенията, които ядосаха Хамилтън и Леклер в Маями
„Започнахме със серийните ни модели, които трябваше да бъдат увеличени 30 пъти и с две от нашите фигурки на борда – обясни Джуриън. – Като направихме големите модели, след това си ги представихме как се сглобяват парче по парче и трябваше да създадем всеки един отделен елемент, за да изглежда всичко максимално достоверно.
„Дизайнът на кокпита беше вдъхновен от двуместните самолети, където пилотите са един зад друг, няма много място, но това беше възможно.“
Шмида допълва, че е горд с това, че е инсталирал преместваеми педали в кокпита на всеки автомобил – те могат да се местят с 10 сантиметра напред и назад, за да има повече пространство за краката на по-високите пилоти.
„Ние нямахме упътване за сглобяването на тези коли, но работихме със специален софтуеър, с който проектирахме отделните тухлички и сглобявахме колите така сякаш правим къща от Лего – обясни Джуриън. – Когато направихме първата кола, написахме и упътване за екипа, който щеше да сглобява останалите девет болида. И те ги слобяваха така, ред след ред, с лепило, докато сме напълно готови.“
Гумите и джантите са осигурени от Пирели, като всичко останало е дело на Лего, включително и воланите.
,fit(478:270))
От Алпин вече са информирали Дуън, че ще го сменят с Колапинто за "Имола"
Тези 400 000 тухлички тежат около 1000 килограма, а механиката и инженерните решения на Шмида добавят още 500 килограма към теглото на колата. Скоростта на тези болиди е ограничена на 20 км/ч.
Общо, проектът е погълнал 3000 часа, посветени на развитие на идеите и моделите и още 19 000 часа за сглобяването на десетте болида, които видяхме в Маями.
Снимки: Gettyimages