Шефът на Ферари Фредерик Васьор защити решенията, които ядосаха Шарл Леклер и най-вече Люис Хамилтън по време на снощната Гран При на Маями.
В хода на състезанието в Южна Флорида Хамилтън се озова непосредствено зад Леклер след спиранията в бокса и беше с по-меки гуми. Британецът неколкократно поиска по радиото да бъде пропуснат, за да се опита да догодни Андреа Кими Антонели в спора за шестото място.
От Ферари обаче забавиха инструкцията към Леклер, което ядоса Хамилтън преди най-сетне монегаскът да получи нареждането. След това обаче беше ред на Леклер да се ядоса, тъй като Хамилтън не успя да се откъсне от него и в крайна сметка позициите на двамата отново бяха разменени след инструкция от страна на Ферари. В този момент Хамилтън попита саркастично по радиото дали да не пропусне и Карлос Сайнц, който се движеше точно зад него и Леклер.
Пред медиите Васьор обясни, че всички тези решения за били взети в търсеното на най-добрия изход от ситуацията за отбора, а не за отделните пилоти. Той също така заяви, че тази политика ще бъде спазвана и в бъдеще.
„Ние имаме политика и я следваме. Не трябва постоянно да разменяме позициите на нашите пилоти. В този етап на състезанието не знаехме дали колата, която е отзад, действително е по-бърза, или това е ефектът на DRS.
„След състезанието говорих с Люис и напълно разбирам защо той беше ядосан. И двамата са шампиони и искат да печелят състезания. А ние искаме от тях да пуснат съотборника си, което не е лесно, никога не е.
„Не видях друг отбор да го прави днес. Затова ние поехме отговорността да го направим, защото политиката ни е отборът да е на първо място. Ние се състезаваме за Ферари.
„Честно, мисля, че като отбор ние свършихме добра работа. Винаги може да се спори дали е трябвало да направим дадено нещо половин обиколка по-рано или по-късно, но когато си на стената на боксовете ти трябва да разбереш дали втората кола действително е по-бърза, или това е просто DRS, а това не е лесно. Винаги е лесно да дискутираме два часа по-късно.
„Ние ги помолихме да го направят и те го сториха. Напълно разбирам тяхното поведение докато са в колата. След това проведохме дискусия и всичко беше много по-спокойно.
„Не трябва да забравяме и факта, че радио комуникациите се излъчват със закъснение. Понякога ние казваме нещо и то се излъчва половин или дори цяла обиколка по-късно. Това ми се е случвало и преди.
„Ние обсъждаме много неща за настройките и прочие. Не винаги е лесно да им кажем да се разменят. Честно, мисля, че ние сторихме това, което трябваше. Винаги може да се спори дали е трябвало да направим нещо половин обиколка по-рано или по-късно, но честно, ние си свършихме работата“, заяви Васьор.
Снимки: Imago