Как Хаас надскочи очакванията на Естебан Окон

Естебан Окон призна, че е останал приятно изненадан от начина, по който работи отборът на Хаас извън пистата, заявявайки, че американският тим работи два пъти по-бързо от останалите екипи, въпреки че разполага с много по-малко служители. Французинът премина в Хаас в началото на годината, след като се раздели с Алпин.

Сезонът за американския отбор обаче започна много разочароващо, тъй като Окон и Оливър Беарман бяха много далеч от темпото на всички останали в Австралия. Тогава мнозина прогнозираха, че Хаас бързо-бързо ще се фокусира върху колата си за следващата година и ще жертва настоящата кампания.

Само седмица по-късно обаче тези прогнози бяха опровергани, след като Окон и Беарман завършиха съответно пети и осми в Китай. След това Беарман взе точки още в Япония и Бахрейн, а Окон стори това само в Бахрейн.

Така след първите пет кръга за сезона Хаас заема шестото място в конструкторския шампионат с актив от 20 точки и пасив от пет спрямо Уилямс. Именно начинът, по който Хаас реагира след трудното началото на сезона, е изненадал Окон, който е бил свикнал на много по-бавна и мудна работа.

„Няма да правя сравнения с други отбори, но от моята позиция този тим не се усеща като малък. Той реагира по-бързо спрямо това, с което съм свикнал от гледна точка производството на части, решения и извличане на информация от данните. Това е страхотна да се види. Да, от гледна точка броя служители, ние имаме по-малко, но се върши два пъти повече работа спрямо това, което съм виждал в миналото.

„Никога не съм виждал отбор да намира решение за две седмици, имам предвид да произведете нова част, която да е в отговор на даден проблем. Удовлетворяващо е да работя с такъв отбор, който реагира толкова бързо, за да коригира нещата.

„Можем да сме горди. В Китай изпитахме голямо облекчение, защото можехме да се борим. За нас беше голям шок да видим голямото изоставане, което имахме в Австралия. Много хора казаха, че това ще бъде през цялата година и ние ще сме вечно последни, никой не вярваше в нас. Но ние знаехме, че има потенциал в колата, просто трябваше да го отключим“, коментира Окон.

Кой е първият световен шампион във Формула 1?

Джузепе “Нино” Фарина

Хаун Мануел Фанджо

Алберто Аскари

Джим Кларк

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Добави коментар

Като регистриран потребител имате достъп до всички налични функционалности.Вход / Регистрация

Анонимен потребител

Чрез тази опция вашите коментари ще излизат публикувани като 'Анонимен', а част от фунцкионалносите може да не са достъпни.

Още от Моторни спортове

Виж всички