Тим шефът на Макларън Андреа Стела обясни как защитното пилотиране на Люис Хамилтън в Саудитска Арабия не е позволило на Ландо Норис да се качи на подиума на финала.
Норис стартира десети и бързо догони Хамилтън, но и двата опита за изпреварване в 13 и 14 обиколки в последния завой №27 се оказаха неуспешни, тъй като 7-кратният световен шампион контраатакува с DRS системата на стартфиналната права и два пъти си върна позицията преди първия завой.
,fit(478:270))
Верстапен: Няма да казвам какво мисля, защото всички станаха твърде чувствителни
При третия си опит Норис атакува от DRS зоната на стартфиналната права и изпревари Хамилтън преди спирането за завой №1. Тази битка беше за шестото място, но в нея Норис загуби достатъчно време, за да остане 4-и на финала, а Хамилтън финишира 7-и.
“Накратко, страхотно завръщане на Ландо Норис в челото - обясни Стела. - Имахме дълга дискусия за това с кои гуми да започне той състезанието. Избрахме твърдите сликове, като надеждата ни беше, че дори и за кратко време ще можем да използваме темпото, което има колата ни.
“Това беше добро решение на Ландо и стратегическия отдел и състезанието се разви горе-долу така, както и очаквахме. Но Ландо можеше да се качи на подиума, ако не беше загубил време зад Хамилтън.
,fit(478:270))
Хамилтън даде 32-секундно интервю след финала в Джеда
“Но това е Люис Хамилтън. Той много добре знае как да се състезава и на два пъти си върна позицията срещу Ландо и мисля, че това ни струва времето, което беше необходимо да се опитаме да изпреварим Леклер за третото място.”
Стела обаче отбеляза и силното темпо на Шарл Леклер и Ферари и обясни, че деградацията на гумите е била по-малка от очакваното.
Кой е първият световен шампион във Формула 1?
Джузепе “Нино” Фарина
Хаун Мануел Фанджо
Алберто Аскари
Джим Кларк
Снимки: Gettyimages