Култард с теория за катастрофата на Хамилтън

Бившият пилот във Формула 1 Дейвид Култард коментира катастрофата на седемкратния световен шампион Люис Хамилтън по време на тестовете със стар автомобил на Ферари миналата седмица.

Инцидентът на новия пилот на Скудерията се случи във втория ден на изпитанията, които тимът проведе с болида си от 2023 година на „Каталуния“. Той загуби контрол върху колата при преминаването на 12-ия завой и се удари в предпазната стена, разбивайки предното окачване и част от аеродинамичните панели. Заради тази катастрофа на Хамилтън неговият съотборник Шарл Леклер не успя да направи нито една обиколка по време на втория тестов ден, а в третия на пистата бяха Антонио Джовинаци и Дино Беганович.

За Хамилтън катастрофите на тестовете с нов отбор се превърнаха в традиция
За Хамилтън катастрофите на тестовете с нов отбор се превърнаха в традиция

А според Култард, който коментира инцидентът в подкаста Formula for Success, на който той и Еди Джордан са водещи, шумът, който се е вдигнал след тази катастрофа е прекалено голям. По думите на шотландеца такива дребни излитания могат да се случат на всеки пилот, независимо дали говорим за Хамилтън, Михаел Шумахер или Айртон Сена. Култард също така сподели и своята теория за причината за излитането на Хамилтън.

„Вдигна се много шум след скорошния тест в Барселона. Той имаше малко излитане тогава, а всяка малко излитане от пистата може да се нарече катастрофа. Това е един от рисковете на професията, няма значения дали си покойният Айртон Сена, Михаел Шумахер или настоящия пилот на Ферари Люис Хамилтън. Всеки може да излети от пистата във всеки един момент.

„Аз си обяснявам този излитане с новата за него задвижваща система на Ферари, с която той трябва да свикне. Все пак говорим за хибридни двигатели, а не за естествената крива на въртящия момент на двигател с вътрешно горене. Електрическата енергия идва изведнъж. Предполагам, че в неговата глава той още си мисли, че работи с хибридния двигател на Мерцедес и беше изненадан от задвижващата система на Ферари, която е малко по-агресивна“, коментира Култард.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички