В отбора на Ред Бул все още не са решили дали ще създават специално задно крило, което ще може да се използва в само две състезания в рамките на сезона. Става дума за крило с много ниски нива на челно съпротивление, което би било полезно на „Монца“ и в Лас Вегас.
В последните години Биковете не правеха такова крило, което се отрази на представянето им на тези две писти, най-вече през сезон 2024. В Лас Вегас Макс Верстапен се оплака от липсата на такова крило и заяви, че се надява за 2025 тимът му да коригира този проблем, тъй като въпросното крило вече се ползва в две състезания, а не само в едно.
,fit(478:270))
Ред Бул: Взехме грешното задно крило за Лас Вегас
„Усещането е, че по този начин ние жертваме два уикенда, защото определено губим прекалено много на правите. Щеше да ни е полезно да имаме такова крило с по-ниски челно съпротивление тук или да е с различна, по-ефективна форма. Но от друга страна тези правила ще бъдат използвани само още една година и не знам дали ще има смисъл да правим такова крило“, каза Верстапен по време на уикенда в Лас Вегас миналата година.
,fit(478:270))
Ред Бул RB21 мина краштестовете на ФИА
Техническият директор на Биковете Пиер Ваше коментира този казус и заяви, че тимът все още не е решил дали ще създава специално крило, което да се използва на „Монца“ и в Лас Вегас.
„Трябва да се съобразим и с тавана на бюджетите, но и с нещата, които открием. Различната форма спрямо другите тимове не означава, че крилото ти е по-лошо. Когато имаш голям проблем с баланса, не е сигурно, че той идва от задното крило. Ще разгледаме случая и ще преценим какво да правим за следващия сезон.
„Не омаловажам коментарите на Макс, който каза, че не сме разглеждали достатъчно проблем, но това не означава, че ние ще намерим по-добро решение. Мисля, че има разлика между това да кажеш, че другите са направили нещо и то е по-добро и да си отворен към нещата. Аз съм напълно съгласен с последната част.
„Ние трябва да видим кое ще е най-доброто решение за нашата кола. Ако намериш специална форма за „Монца“ и Лас Вегас, но тя е с една десета по-бавна, тогава защо би я използвал“, коментира Ваше пред Autosport.
Снимки: Gettyimages