Двукратният световен рали шампион Кале Рованпера направи своето завръщане като титуляр в Световния рали шампионат (WRC) по време на провелото се миналата седмица рали „Монте Карло“.
За финландеца надпреварата в Княжеството не мина по възможно най-добрия начин и през цялото време неговото темпо беше чувствително по-слабо от това на лидерите, неговите съотборници в Тойота Себастиен Ожие и Елфин Еванс. Все пак в неделя Рованпера направи правилен избор на гуми, който му помогна да се пребори с пилота на Хюндай Ойт Танак и да завърши на четвъртото място. Именно този късен прогрес накара двукратният шампион да заяви, че за него ралито не е било „тотално бедствие“.
„Накрая поне успях да взема добри точки. Добър избор на гуми в неделя ни донесе малко повече точки, така че в края не беше тотално бедствие. Със сигурност ние научихме много и днес (в неделя) ние направихме някои малко промени по колата.
„За първи път изпробвахме сликовете с тези неща и мисля, че можехме като цяло да се представим по-добре, ако бяхме направили тези промени по-рано, но хубавото е, че ги открихме. Разбира се аз се опитах да адаптирам стила си към гуми, но по време на едно състезание това не е лесно. Обикновен е нужно нещо и по колата, нещо, което да те подкрепи докато ти караш по различен начин“, каза Рованпера след финала на рали „Монте Карло“.
Рованпера: Едва за последния ден уцелихме гумите
Тази седмица финландецът ще стартира в рали „Арктик“ в своята родина, което е част от неговата подготовка за втория кръг за сезон 2025 в WRC – рали „Швеция“, което ще се проведе в средата на февруари. Рованпера е сочен като един от ранните фаворите за единствената изцяло снежна надпреварата в Световния рали шампионат, в която той вече има една победа от 2022 година. Именно се този успех в Умеа стартира походът на финландеца към неговата първа световна титла.
Кой е първият световен шампион във Формула 1?
Джузепе “Нино” Фарина
Хаун Мануел Фанджо
Алберто Аскари
Джим Кларк
Снимки: Red Bull Content Pool