Американският производител Кадилак може да разполага с цели четири прототипа в клас Hypercar за тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман“, което по традиция ще проведе в средата на юни.
От този сезон Кадилак има нов партньор в лицето на Джота, който ще разполага с два автомобила през целия сезон в Световния шампионат за издръжливост (WEC), включително и в Льо Ман. Отделно двата партньора на Кадилак в Американския шампионат за спортни автомобили (IMSA) – Екшън Експрес Рейсинг и Уейн Тейлър Рейсинг също са подали заявки да участват с по един прототип в Льо Ман това лято.
Ако те бъдат одобрени Кадилак ще разполага с общо четири автомобила в тазгодишния Льо Ман, с един повече спрямо последните две издания на надпреварата. Тогава към двата заводски прототипа се присъединяваше и този на Екшън Експрес Рейсинг.
„Ние правим каквото можем, но знаем, че участието в Льо Ман е базирано на покани. Ние бяхме там през последните две години и ако се върнем, ние ще имаме полза от тези две години опит. Чувстваме се готови, ако бъдем поканени“, заяви мениджърът на Екшън Експрес Рейсинг Гари Нелсън.
През миналата година в Льо Ман участваха общо 23 прототипа в Hypercar категорията, но тази година тяхната бройка може да намалее до 21 заради напускането на класа от страна на Изота Фраскини и Ламборгини. В WEC този сезон има включение общо 18 прототипа, които получават автоматична показа и за Льо Ман. Към тях със сигурност ще бъде добавено и поне едно заводско Порше, което също получава автоматична покана заради спечелената титла в IMSA през миналата година.
Снимки: Imago | Снимки: Gettyimages