Шефът на Дукати Корсе Джиджи Дал’Иня вече има над 10 успешни години зад гърба си в италианската марка, а в последните сезони Дукати е бранд №1 в MotoGP.
През 2024 в Дукати решиха да привлекат Марк Маркес за съотборник на Франческо Баная в заводския тим на италианците, като заедно с това се лишиха от услугите на пилоти със сериозен потенциал, включително и новия световен шампион Хорхе Мартин.
Бастианини се раздели с мениджъра си
След изключителната 2024, Дал’Иня е наясно, че оттук нататък ще става все по-трудно да се поддържа това ниво, освен ако конкуренцията неочаквано не улесни Баная и Маркес.
Пеко Баная предложи промяна в точковата система в MotoGP
„За мен е важно да побеждаваме, а не да доминираме – обясни Дал’Иня пред motorsport.com. – Когато някой доминира, никой не го харесва. Работя, за да продължим да побеждаваме, но може и през новия сезон да сме най-силните. Целта ми не е всеки следващ сезон да постигнем нещо повече, просто искам да побеждаваме.“
Дал’Иня коментира и друга интересна тема, свързана с разпределението на силите в MotoGP – трябва ли частните отбори или т.нар. сателитни тимове да могат да се борят със заводските формации за титлата. През миналия сезон Мартин взе титлата, след като победи заводския пилот на Дукати Баная.
Хорхе Мартин: Може би през 2026 ще мисля за титлата
„Моята философия винаги е била, че сателитните отбори трябва да могат да се борят със заводските – обясни Дал’Иня. – Като осигуряваме на пилотите на Дукати най-добрата техника, ние вдигаме нивото и това помага и на заводския тим. Ако един пилот е по-бърз, другите ще го последват. Темата е сложна, тъй като заводският тим винаги е по-важен, спонсорите плащат, за да се асоциират с нашия бранд. Но в крайна сметка, победите служат на всички. От 2021 Дукати се бори за световната титла и тези, които ни се довериха получиха популяризирането, което искаха.“
Кой е първият световен шампион във Формула 1?
Джузепе “Нино” Фарина
Хаун Мануел Фанджо
Алберто Аскари
Джим Кларк
Снимки: Gettyimages