Заводските отбори в Световния рали шампионат се подготвят за първия кръг от сезона – рали „Монте Карло“, като вече минаха еднодневните изпитания на почти всички пилоти.
Повечето от тях обаче караха или на изцяло сух асфалт и сняг или основно на сняг, като никъде екипите не успяха да намерят типичните условия по отсечките на „Монте Карло“.
,fit(478:270))
Готвят алтернативни отсечки за рали „Швеция“
Мокрите пътища, които се заледяват късно вечер и рано сутрин са запазената марка на състезанието, а дори когато има повече сняг, екипажите се справят по-лесно с това, отколкото с черния лед.
,fit(478:270))
Успешен дебют за Рованпера в „24 часа на Дубай“
Затова и новият член на заводския тим на Тойота Сами Паяри, който спечели световната титла в WRC2 през 2024 година, коментира, че времето е било твърде хубаво докато са вървели тестовете.
,fit(478:270))
Тойота запазва черното за сезон 2025 в WRC
„Ние карахме почти на сухо, никъде нямаше сняг, да не говорим за киша – обясни Паяри. – На места беше мокро, което потенциално означава, че там може да се заледи, но липсата на сняг не позволява да репликиране условията, които ни очакват в рали „Монте Карло“. Времето беше твърде хубаво, което не е добре за състезанието.“
,fit(478:270))
Ожие се оплака от липсата на подготовка преди рали "Монте Карло"
Сега екипажите трябва да са още по-внимателни, тъй като това ще е първото рали за новия доставчик на гуми в WRC Ханкук, а част от пилотите обясниха, че представянето на новите гуми не им е допаднало, като отделно от това всички те плюс отборите им тепърва ще събират информация за новите гуми, с които ще работят оттук нататък.