Кои са отборите, които никога не са променяли своята идентичност

В момента във Формула 1 участват точно десет отбора, но само четири от тях никога не са променяли своята идентичност, докато осталите шест са го правили поне по два пъти в своята история.

Тимовете, които не са се променяли са трите най-стари – Ферари, Макларън и Уилямс, както и най-младият екип, този на Хаас. За всички останали отбори е имало поне по две промени, а най-много те са били за екипите на Астън Мартин и Алпин, които в момента са в своята шеста форма.

Астън Мартин стартира като Джордан през 1991, след което през 2006 се превърне в Мидланд, през 2007 се казваше Спайкър, от 2008 до средата на 2018 бе Форс Индия, след което стана Рейсинг Пойнт, а в началото на сезон 2021 се трансформира в Астън Мартин. Алпин пък започва участието си като Толеман през 1981, след което от 1995 до 2001 носеше името Бенетон, печелейки две пилотски титли с Михаел Шумахер през 1994 и 1995. След това, от 2002 до 2010 това бе заводският тим на Рено, който за няколко години стана Лотус преди отново да се превърне в заводския екип на Рено през 2016, а от 2021 се състезава под името на Алпин, спортната марка на Рено.

С най-малко промени по името е тимът на Ред Бул, който се е променял само два пъти. Между 1997 и 1999 отборът бе познат като Стюарт Гран При, след което от 2000 до 2004 бе Ягуар преди през 2005 да бъде купен от Биковете.

Един отбор, който в момента е в своята пета различна форма, но му предстои нова смяна е този на Заубер. От дебюта на отбора през 1993 до 2005 той бе Заубер, след което стана заводският тим на БМВ, преди отново да се върне към Заубер между 2010 и 2018, след което тимът бе прекръстен на Алфа Ромео. От миналата година обаче той отново използва името на основателя си Петер Заубер, а от 2026 година отборът ще стана Ауди.

Историята на Мерцедес също е любопитна, тъй като отборът стартира като Тиръл през 1968 и запазва това си име в продължение на 30 години. След това между 1999 и 2005 е Бритиш Американ Рейсинг (БАР), а между 2006 и 2008 това е заводският тим на Хонда, който през 2009, но като БраунГП печели шампионски дубъл с двигателите на Мерцедес, след което Сребърните стрели купуват отбора и го превръщат в своята собствена заводска операция.

Догодина към настоящите десет екипа трябва да се присъедини и изцяло новият тим на Кадилак.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички