Люис Хамилтън завърши своя престой в отбора на Мерцедес с едно много силно състезание за Гран При на Абу Даби. В него седемкратният световен шампион напредна от 16-та позиция на старта до четвъртото място на финала.
Прогресът на британеца включваше и едно изпреварване срещу неговия съотборник Джордж Ръсел в последната обиколка на „Яс Марина“. Тогава той застигна Ръсел и реално имаше само един шанс да го атакува в спора за четвъртото място.
Седемкратният шампион обаче не се нуждаеше от повече и изпревари своя съотборник със страхотна маневра от външната страна на завой №9. А самият Хамилтън заяви, че точно преди атаката си е помисли, че моментът е „сега или никога“.
„Той караше страхотно. Очевидно той стартира много по-напред от мен, така че да наваксам тези 14 секунди беше тежко. Той правеше добри обиколки, така че се нуждаех от перфектност, буквално трябваше да направя най-добрите обиколки, които можех да направя.
„Във Вегас аз го настигах за известен период от време и след това спрях. Така че се стараех тук да продължавам да стопявам разликата във всяка обиколка. Настигнах го в последния тур и си казах, че моментът е „сега или никога“, така че просто атакувах“, заяви Хамилтън.
Състезанието в Абу Даби беше и последното, в което инженерът на Хамилтън Питър Бонингтън му даде инструкцията „hammertime“. Тя стана известна в годините на доминация на Хамилтън и Мерцедес, а след тази инструкция британецът правеше няколко много бързи обиколки, с които обикновен пречупваше конкурентите си.
„Когато той ми каза това, аз се замислих, че не мога да си спомня за последния път, в който съм чул тази инструкция. Спомням си как още в първата година (2013) казах на Боно да ми казва „hammertime“, вместо просто да кара по-бързо. Казах му просто да ми казва това и аз знам какво да направя.
„Какво приключение имахме с Боно. Той беше един от най-близките ми приятели през годините, нещо, което не очаквах да имам, защото той работеше с Михаел Шумахер, работил е със велики пилоти. Но той остана до мен най-дълго, а и за инженер да остане до някого може да е много разочароващо и болезнено, но той го направи и не ме предаде в нито един момент“, каза Хамилтън относно Бонингтън, който обаче няма да го последва във Ферари.
Боно: Люис повярва в нас, остава си много бърз
В Скудерията седемкратният шампион най-вероятно ще работи с досегашния инженер на Карлос Сайнц Рикардо Адами. В миналото Адами е работил още и със Себастиан Фетел на само във Ферари между 2015 и 2020, но в Торо Росо преди това.
Снимки: Imago