След като спечели световната титла при конструкторите във Формула 1 през 2024 година, отборът на Макларън ще трябва да заплати над 6 милиона долара, за да участва във Формула 1 през сезон 2025.
Такста за участие, която се заплаща от всеки отбор, се формулира като към базовата такса от 680 203 долара се прибавят по 6 799 долара за всяка спечелена точка. Това обаче важи за всички отбор с изключение на шампионата при конструкторите, които заплаща по 8 161 долара на точка при същата базова такса. Базовата такса и таксата за всяка точка са увеличени с 3.4% спрямо 2024 година.
В Макларън ще бъдат агресивни с развитието на колата си за 2025 година
Сметките показват, че Макларън ще трябва да заплати 6 115 429 долара, за да участва във Формула 1 през 2025 година, или с 3 471 942 повече спрямо този сезон. При Ферари увеличението ще е с 1 785 864 долара до 5 113 151. В същото време отборът на Ред Бул ще плати с цели 2 761 005 долара по-малко, след като в хода на сезон 2024 спечели с 271 точки по-малко спрямо предходната кампания и се смъкна от първото на третото място в конструкторския шампионат.
Макларън с историческо постижение в шампионския си сезон
Сумите, които отборите ще трябва да заплатят, за да участват във Формула 1 през 2025 година:
Макларън – $6 115 429 (+ $3 471 942 спрямо 2024)
Ферари – $5 113 151 (+ $1 785 864 спрямо 2024)
Ред Бул – $4 684 814 (- $2 761 005 спрямо 2024)
Мерцедес – $3 862 135 (+ $515 123 спрямо 2024)
Астън Мартин – $1 319 309 (- $1 179 528 спрямо 2024)
Алпин – $1 122 138 (- $324 699 спрямо 2024)
Хаас – $1 074 545 (+ $337 808 спрямо 2024)
Рейсинг Булс – $992 957 (+ 110 745 спрямо 2024)
Уилямс – $795 786 (- $46 151 спрямо 2024)
Заубер – $707 399 (- $78 004 спрямо 2024)
Снимки: Gettyimages