Тото Волф смята, че Люис Хамилтън е щял да може да се бори за победата в Гран При на Абу Даби, ако не беше инцидентът с конуса в квалификацията на „Яс Марина“ в събота.
Хамилтън: Не ми останаха сълзи при раздялата с Мерцедес
В края на своята решителна обиколка в първата фаза на битката за полпозишъна седемкратният шампион сгази един конус, който беше избутан на пистата от Кевин Магнусен, докато датчанинът се опитваше да се отмести от пътя на пилота на Мерцедес. Това със сигурност коства представяне на Хамилтън, който оста 18-ти в Q1, на по-малко от десета от Фернандо Алонсо, който взе последното място в Q2.
След това ранно отпадане в квалификацията Хамилтън стартира 16-ти, заради наказанията на Алекс Албон и Шарл Леклер. В надпреварата седемкратният шампион беше единственият, който стартира с твърдите гуми и по-дългата първа сесия, комбинирана с използването на средно твърдите сликове в края, му позволиха да прогресира до четвъртата позиция на финала.
Това четвърто място дойде след едно страхотна изпреварване срещу Джордж Ръсел в последната обиколка, когато Хамилтън атакува от външната страна на дългия завой №9. По този начин Хамилтън се сбогува по позитивен начин с отбора на Мерцедес, с който той се състезава през последните 12 години.
Според Волф обаче сбогуването е можело да бъде още по-позитивно, ако не е бил въпросният инцидент с конуса. По думите на австриецът Хамилтън е щял да се бори за победата в Абу Даби, ако е имал по-предна стартова позиция.
„Винаги се опитвам да бъде аналитичен и ако го нямаше конуса вчера, аз мисля, че Люис щеше да се бори за победата. От друга страна, той ми каза, че след всички успехи, които сме имали заедно, тези последни състезания не променят неговите чувства.
„Днес той кара като световен шампион. От 16-то място си проправи път напред, игра дългата игра и завърши четвърти, отдалечи се от Ред Бул. Това беше шампионско каране“, каза Волф.
За Хамилтън състезанието в Абу Даби не беше последният му ангажимент към Мерцедес преди преминаването му във Ферари. Сега за британецът предстои едно прощално турне в централата на Мерцедес в Германия, базите на отбора в Бракли и Бриксуорт и в централата на основния спонсор на тима в Малайзия. Заради това турне седемкратният шампион не получи разрешение да кара за Ферари в утрешния тест на „Яс Марина“.
„Изминаха 12 години. Това е не само най-дългото партньорство между отбор и пилот в историята на нашия спорт, но може би е и едно от най-дългите партньорства между отбор и спортист изобщо. Това беше най-дългата връзка, която ние сме имали с друг човек и това създава привързаност и доверие. А тези ценности в днешно време за рядкост. Точно затова ние ще запазим този период от време близко до нашите сърце. За мен това е един от най-добрите периоди, които аз съм имал с отбора.
„Ние си казахме, че ще работим здраво, за да запазим нашите отношение. На пистата ще бъде здрава битка, но ако отделните личности искат една връзка да продължи отвъд състезанията, ние ще го направим. Ние ще искаме да се побеждаваме на пистата, но и ще сме приятели извън нея“, каза Волф относно своите бъдещи отношения с Хамилтън.
Снимки: Gettyimages