Финансовите проблеми на австрийския производител на мотоциклети КТМ поставят под въпрос състезателната му програма в MotoGP, а от ден на ден новините стават все по-притеснителни. КТМ на практика е във фалит, компанията се бори да не банкрутира, а според последни данни дълговете на фирмата достигат 3 милиарда евро.
КТМ обяви, че ще се преструктурира като съставът на борда на директорите беше намален от шест на двама души, стотици служители на компанията бяха уволнение, а през януари се планира спиране на производството. Миналата седмица от КТМ обявиха, че кризата, в която е изпаднала компанията няма да се отрази на заводския тим в MotoGP, както и на програмите на другите марки мотоциклети, собственост на фирмата. Но събитията се развиват толкова бързо, че в момента никой не се наема да прогнозира какво ще се случи с КТМ.
КТМ няма да се изтегля от MotoGP, независимо от финансовата криза
Основната причина за проблемите на КТМ е спадът в търсенето на основните пазари на марката плюс рецесията в Германия. КТМ отчете печалба в размер на 100 милиона евро за 2023 година, но след това ситуацията се влоши сериозно, а цената на акциите на компанията спадна с 90% в сравнение с пиковата си стойност през февруари 2022 година.
MotoGP обяви тестовия си календар за 2025 година
За заводския тим на КТМ в MotoGP догодина ще карат Педро Акоста и Брад Биндър, а пилоти на сателитния Тех3 ще са Маверик Винялес и Енеа Бастианини.
Дани Педроса остава в КТМ и за 2025 година
За догодина на стартовата решетка в MotoGP ще присъства само КТМ, другата марка на компанията – GasGas ще присъства в по-долните нива, а Husqvarna ще се върне там, където се представя най-добре – в мотокроса и офроуд надпреварите.
Снимки: Gettyimages