Пилотът на VR46 Дукати Фабио Ди Джанантонио обяви преди началото на уикенда за Гран При на Австралия, че ще пропусне последните два кръга за сезона в MotoGP, които ще се проведат в Малайзия и Валенсия.
Причината за това решение на Ди Джанантонио и екипа на VR46 Дукати е травмата, която той получи на лявото си рамо по време на Гран При на Австрия. Тогава той падна тежко в петъчната втора тренировка на „Ред Бул Ринг“ и не кара в събота и неделя на австрийското трасе, но се завърна на стартовата решетка в Арагон две седмици по-късно. От тогава насам обаче италианецът не кара на 100% и затова в екипа са взели решението неговият сезон да приключи по-рано, за да може той да се оперира и да се възстанови навреме за началото на предсезонните тестове догодина.
„От една страна, за отбор, аз съжалявам, че трябва да споделя тази новина, защото знам колко усилия вложи Фабио в последните месеци след катастрофата. Не беше лесно, но той винаги даваше най-доброто от себе си. Решението не идва случайно. Той можеше да продължи и до Валенсия, но това щеше да означава да отложим операцията до края на ноември.
„В такъв случай времето за възстановяване нямаше да е достатъчно и това щеше да се отрази на неговото физическо състояние в началото на следващия сезон. Това решение го взехме заедно с Фабио, всички доктори, професор Кастаня и нашите партньори“, коментира ръководителят на VR46 Дукати Алесио Салучи.
„Бих искал да се състезавам до Валенсия, да завърша сезона по най-добрия възможен начин с отбора и след това да отделя нужното време да се оперирам и възстановя. За съжаления календарът е много изискващ и зимната пауза е много късно. Няма как да рискувам да не съм в оптимална форма в началото на сезон 2025. Заедно с отбора, докторите и професор Кастаня ние преценихме, че седмицата след Гран При на Тайланд е крайният срок за операцията.
„Дълго време мислих по въпрос, защото за мен беше важно да давам всичко от себе си до последното състезание, за да се отблагодаря на всички за доверието, което те ми глaсуваха през тази година. Но съм сигурен, че това решение е много важно за моето бъдеще“, каза самият Ди Джанантонио.
За него сезон 2025 ще бъде много важен, тъй като догодина именно той ще кара единственият допълнителен заводски мотор на Дукати.
Официално: Ди Джанантонио остава във VR46, ще кара заводска машина
От VR46 Дукати все още не са решили кой ще замени техния титулярен пилот за състезателните уикенди на „Сепанг“ и „Рикардо Тормо“. Най-логичният избор би бил тестовият пилот на Дукати Микеле Пиро, но тепърва ще бъде решено дали италианецът ще получи шанс да се състезава в MotoGP през тази година.
Снимки: Gettyimages