Главният дизайенр на отбора на Макларън Роб Маршал обясни защо британският тим е толкова ефективно с подобряването на своята кола във Формула 1.
За последната година екипът от Уокинг направи невероятен прогрес и стори почти невъзможнота – да се придвижи от дъното до челото на колоната. Този напредък позволява на Макларън да мечтае за първа титла при конструкторите от 1998 година насам и за първа изобщо от 2008 насам.
Ще може ли Ред Бул да настигне Макларън?
По думите на Маршал това успешно развитие на Макларън се дължи на стратегията, която тимът от Уокинг е предприел с въвеждането на подобрения. Вместо всеки уикенд колите на Оскар Пиастри и Ландо Норис да получават малки нови части, Макларън въвежда няколко по-големи пакета с подобрения в хода на сезона.
В Макларън се чудят дали да променят MCL38
„Хубаво е да имаш много малки подобрения през цялото време, като нашето малко крило в Сингапур. Но същевременно, понякога трябва да задържиш малко, докато чакаш голяма бройка с нови части да бъде завършена. Предимството на тази тактика е, че понякога единични части не се комбинират много добре или толкова добре, колкото очакваш.
„Ако ги въведеш заедно, тогава ти знаеш каква комбинация от части е тествана в компютъра. Те са били разработени заедно, заедно са били във въздушния тунел. Можеш да си по-уверен, че тази комбинация от части работи добре, докато, ако ги въвеждаш парче по парче, може да имаш една нова част, да работиш върху друга и да разбереш, че с предишното подобрени си компромизирал представянето на колата“, обясни Маршал.
Снимки: Gettyimages