Аржентинското правителство е започнало да разглежда възможността страната отново да приеме старт от Формула 1, след като популярността на спорта рязко скочи, благодарение на дебюта на Франко Колапинто.
Колапинто: Знам, че в Уилямс поеха голям риск с мен
Аржентинецът получи шанс да се състезава във Формула 1 с тима на Уилямс като заместник на Логан Сарджънт. Той направи своя дебют в Гран При на Италия, където завърши 12-ти, а още във втория си старт в Баку взе и първите си точки, финиширайки осми. В Сингапур Колапинто остана 11-ти, а неговите успехи увеличиха сериозно интереса към Формула 1 в Аржентина. Доказателство за това е скокът в търсенето на билети от страна на аржентинските фенове за предстоящата Гран При на Сао Пауло в Бразилия.
Състезанието на „Интерлагос“ ще бъде посетено и от аржентинския министър на турзима, околната среда и спорта Даниел Скиоли. Той ще дискутира с ръководството на Формула 1 възможността Аржентина отново да бъде част от календара на шампионата, а този проект е получи одобрението на президента на Аржентина Хавиер Милей.
„Говорих с президента Хавиер Милей и с генералния секретар на президенството Карина Милей, за да координираме всички усилия, за да може Аржентина отново да приеме старт от Формула 1“, каза Скиоли пред аржентинската правителствена агенция.
За последното Гран При на Аржентина бе част от календара на Формула 1 през 1998 година на пистата „Хуан и Оскар Галвес“ в столицата Буенос Айрес. Състезанието беше спечелено от Михаел Шумахер, но в последвалите години трасето, което е домакинствало на общо 20 състезания от Формула 1 между 1953 и 1998, беше занемарено.
Това ще означава, че то ще се нуждае от сериозна инвестиция, за да бъде приведено в нужния стандарт, за да домакинства на Формула 1. Предполага се, че само достигането на Лиценз 2 ще струва около 20 милиона щатски долара, а за старт от Формула 1 се изисква Лиценз 1.
В момента Аржентина приема старт от MotoGP на пистата „Термас де Рио Ондо“, която също има Лиценз 2 на ФИА. Състезанието в кралския клас не се проведе през тази година, но бе включено в календара за сезон 2025. Причината за неговата отмяна през април бе рязкото орязване на правителствените разходи от страна на Хавиер Милей.
Без Гран При на Аржентина в MotoGP
Ако Аржентина някакси успее да си осигури домакинство на Формула 1, това няма да е първото състезание, което се завръща в календара на шампионата заради популярността на един пилот. По подобен начин и Гран При на Нидерландия отново стана част от програмата на Формула 1 през 2021 година, благодарение на Макс Верстапен.
Снимки: Gettyimages