7-кратният световен шампион Люис Хамилтън разказа защо е бил “толкова ядосан” на решението на Мерцедес той да стартира с меките сликове в Гран При на Сингапур. Хамилтън беше единственият пилот в топ 10, който тръгна с меките гуми, а всички негови преки съперници бяха заложили на средно твърдите - стратегия, която Хамилтън също е искал да използва.
“Като обсъждахме стратегията за състезанието в събота вечерта от тима ми казаха, че искат да разделят стратегиите на двете коли - разказа Хамилтън. - За мен това беше много неприятна изненада. Защото обикновено действаме по друг начин - когато Джордж направи добра квалификация, както той обикновено прави, а аз съм извън топ 10, тогава разделяме стратегиите. Но сега бяхме много близо един до друг на старта и за мен това нямаше смисъл.”
Достатъчно силен ли е психически Норис, за да се бори с Макс?
Хамилтън допълни, че не е бил съгласен с решението на тима, но не е успял да се пребори.
Хорнър очаква битката за титлата да продължи до края на сезона
“Борих се с всички сили, за да стартирам със средно твърдите гуми, но от тима продължаваха да настояват да съм с меките. И на стартовата решетка, когато свалиха чохлите на гумите, всички коли около мен бяха със средно твърди.”
Алонсо: Ферари трябваше да спечели в Сингапур
Ръсел допълни изказването на Хамилтън, като се върна към същия този момент на стартовата решетка в Сингапур, малко преди началото на загряващата обиколка.
Ботас остава за догодина в Заубер, Ауди иска и Бортолето
“Като видях кой с какви гуми е, веднага си казах: “Люис няма да е доволен”, допълни Ръсел.
Пиастри: Още нищо не е решено, сезонът може да се обърне
В състезанието Ръсел пресече стратегията на Хамилтън, като Люис тръгна трети и финишира шести, вторият му най-лош резултат в Сингапур.
Хамилтън и Ръсел страдали от прегряване след финала
“Бях толкова ядосан от старта на състезанието - призна Люис. - Направих всичко възможно, за да поддържам темпото на пилотите пред мен, но те бяха много бързи. Също така се опитах да удължа живота на меките сликове, но стигнах само до 17 обиколка. В този момент вече знаех, че състезанието за мен е приключило, тъй като и твърдите гуми имаха проблеми заради жегата. През целия уикенд имахме проблеми с баланса на колата, затова пробвахме най-различни решения. Квалификацията ни беше добра, но не и състезанието.”
Тото Волф се извини на Хамилтън след финала
Снимки: Gettyimages