Педро Акоста е един от противниците на идеята пилотите на MotoGP да имат радио връзка със своите екипи по време на състезанията от кралския клас.
Като доводи за своята позиция испецът сподели своята философия, че пилотите трябва да бъдат оставени сами да взимат решенията си. Освен това той добави, че има опасения за безопасността с добавянето на устройства за радио комуникация в каските.
„Не вярвам толкова много в тези неща. Предпочитам да съм сам и да взимам сам решенията си. Освен това, нашите глави постоянно се движат, а дори и с телефона понякога губиш връзка, ако го мръднеш по-бързо. Не ми харесва и не вярвам в тези неща, аз пробвах тази система в Катар.
„Тя е вътре в каската и каквото и да казвате, ако нещо докосва главата ви и нещо лошо се случи, винаги ще има въпросителни дали то не е било причината. Също така не съм фен и на камерите в костюмите ни, но добре, ако счупиш ключица можеш да сложиш още една подплънка. С главата е съвсем друго.
„Във Формула 1 радиото е само слушалки с кабел. Но това, което ние тестваме, е различно. Това е устройство, което вибрира зад ухото и докосва костици“, заяви Акоста.
MotoGP с първи тестове на радио връзка с пилота
Действащият световен шампион Франческо Баная пък заяви, че предпочита да бъде глобяван всяка седмица, вместо да ползва радиото, по подобие на Майкъл Джордан, който беше глобяван от НБА, тъй като носеше кецове, които не отговаряха на изискванията за цвят.
На фона на критиките към двустранната комуникация повечето пилоти са в подкрепа на идеята за еднопосочна комуникация между състезателния директор и състезателите. Тя ще бъде използване за предаването на спешния съобщения, свързани с безопасността на пистата.
Снимки: Gettyimages | Снимки: Imago