Днес може да видим и две спирания на "Монца"

Традиционно надпреварата за Гран При на Италия във Формула 1 включва само едно единствено спиране в бокса. Причините за това са две – първата е ниската деградация на гумите на „Монца“, а втората е фактът, че едно минаване през пит лейна на италианското трасе струва страшно много време (около 23 секунди без спирането при механиците).

Днес обаче съществува реалната възможност да видим стратегии с две спирания в бокса. От началото на уикенда, на изцяло новата настилка на „Монца“, се забелязват много високи нива на грейнинг, което може да принуди някои отбори да направят две смени на гуми.

Новият асфалт на „Монца” не е добра новина за Мерцедес
Новият асфалт на „Монца” не е добра новина за Мерцедес

От Пирели обаче смятат, че най-бързият вариант за покриване на дистанцията от 53 обиколки си остава този със само едно спиране в бокса. Италианската компания препоръчва старт със средно твърдите смеси и преминаване към твърдите между обиколки 19 и 25. Ако се правят две спирания в бокса стартът отново трябва да е със средно твърдите, след което да се направят две серии с твърдите, а прозорците за спиране в бокса са съответно между обиколки 11-16 и 30-36.

Макларън срещу всички на "Монца"
Макларън срещу всички на "Монца"

Пилотите, които ще стартират по-назад в колоната, е напълно възможно да заложат на алтернативна стратегия и да започнат с твърдите сликове и да завършат със средно твърдите. За тях спирането за бокса трябва да дойде между обиколки 27 и 33. Не се очаква меките гуми да влязат в употреба, освен ако няма късното излизане на колата на сигурността.

„Меката смес е добра за квалификацията, но не и за състезанието тук. На хартия най-бързата стратегия е с едно спиране и използване на средно твърдите и твърдите гуми, но заради грейнинга ще се изисква голяма грижа за гумите“, заяви моторспорт директорът на Пирели Марио Изола.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички