Вчера Ландо Норис стана първият пилот на Макларън след Люис Хамилтън през 2012 година, който спечели две поредни квалификации. Днес обаче британецът има много по-трудната задача да спечели второ поредно състезание след триумфа си на „Зандвоорт”.
Въпреки малките разлики в квалификацията двамата пилоти на Макларън окупираха първа редица, а техните съперници се справиха с поне един от двата фактора на „Монца” – трафикът и грешките на завоите. Големият губещ се оказа Люис Хамилтън, който имаше темпо за първото място, но остана едва 6-и след две грешки на първия и последния завой.
Норис с втори пореден полпозишън, Верстапен тръгва едва седми на "Монца"
Картината на състезателното темпо, която започна да се оформя още втората тренировка в петък, не се получи особено ясна, основно заради външните фактори, отразили се на по-дългите серии обиколки на фаворити. Но със средно твърдите гуми Мерцедес и Ферари показаха, че не отстъпват на темпото на Макларън.
Ще има ли утре заповеди от бокса в Макларън?
А Ред Бул отново изостанаха, както заради по-ниската максимална скорост, така и заради компромисите с настройките на колата – затова и след квалификацията вчера Макс Верстапен не беше особено оптимистично настроен за състезателното темпо на RB20, точно заради липсата на баланс.
Ядосаният Хамилтън: Можех да съм първи!
„Монца” е по-семпла писта като конфигурация и изисквания към колите в сравнение със „Зандвоорт” и тук преследвачите на Макларън са много по-близо. Добрата новина за Норис е, че стартът тук не е особено важен, ако имаш скорост, защото винаги можеш да си върнеш загубените позиции. Работата с гумите остава силната страна на MCL38 и подобно на „Зандвоорт” това плюс високата скорост на правите трябва да помогне на Макларън.
Колко време печели Макларън в „Параболика”?
Пилотите вчера заявиха, че очакват много оспорвана битка в Гран При на Италия и всички сме съгласни с Джордж Ръсел, който уточни, че това е страхотно за Формула 1.
Верстапен: Колата ни е много трудна за каране
Снимки: Gettyimages | Снимки: Sportal.bg