Главният мениджър на Дукати в MotoGP Луджи Дал'Иня защити решението на италианския производител да намали заводското си присъствие в кралския клас догодина.
В момента в MotoGP има общо четири заводски мотора, два в основния тим и два в този на Прамак. Догодина обаче към двата мотора в заводския екип ще има само още един такъв. Той ще бъде поверен на Фабио Ди Джанантонио във VR46, а останалите трима пилоти с машини на Дукати ще използват модела от 2024 година.
Официално: Ди Джанантонио остава във VR46, ще кара заводска машина
Това решение на Дукати не се хареса много на VR46, където смятаха, че ще получат двата заводски мотора, които се освобождават от Прамак. Догодина екипът на Паоло Кампиноти ще заработи с Ямаха, а цялостната бройка на машините на Дукати ще бъде намалена от осем на шест.
От VR46 не са доволни от намаляването на бройката заводски Дукати-та в MotoGP
„В крайна сметка ние намалихме общата бройка на моторите от осем на шести и най-добрият компромис за нас беше да имаме равно разпределение три на три: три заводски мотора и три едногодишни. Това е важно за нас, защото причината да имаме сателитни отбори, е да развиваме пилоти.
„Един новак няма нужда от официален мотор, защото това носи допълнително напрежение. По-добре е да се стартира със стара машина“, обясни Дал'Иня за решението на Дукати.
Роси атакува Дукати заради Маркес
То ще остави италианската марка в неблагоприятна позиция, тъй като всичките ѝ съперници ще имат актуални машини за всичките си пилоти. Това означава, че трите заводски мотора на Дукати ще се изправят срещу четири актулани машини от Априлия, КТМ, Хонда и Ямаха.
Маркес не усеща вина за раздялата между Прамак и Дукати
„Ние бихме искали да печелим и ще трябва да дадем най-доброто от себе си, за да реализираме потенциала на мотора. Но не мисля, че наличието на четири официални мотора е толкова важно за представянето на официалните пилоти. Дори с миналогодишната машина ние продължаваме да трупаме познания и да се развиваме“, добави Дал'Иня.
Дукати ще продължи да развива мотора на Маркес до края на годината
Двукратният шампион Франческо Баная обаче изрази противоположно мнение, казвайки, че Дукати ще разполага с по-малко данни от своите съперници, което може да се отрази на представянето и развитието на машината.
Баная и Стоунър с почти идентични успехи за 67 състезания с Дукати
„Не е голяма разлика, не е голяма недостатък, но четири мотора винаги са по-добре от три. Четирите мотора ти дават повече данни, разбираш повече неща, така че за мен е по-добре, но не аз решавам тези неща. С четири мотора е по-добре, защото дори в тестовете можеш да дадеш на четиримата пилоти различни неща за тестване. Тази година не успяхме да изпълним цялата си тестова програма, въпреки че бяхме четирима пилоти. Така че определено мисля, че е по-добре да имаме четири заводски мотора“, заяви Баная.
Бастианини: Не разбирам Дукати, те изпуснаха мен и Хорхе Мартин
Италианецът, неговият нов съотборник Марк Маркес и Ди Джанантонио ще са тримата пилоти, които ще получат актуалните машини на Дукати. Франко Морбидели, Алекс Маркес и новобранецът Фермин Алдегер пък ще разполагат с едногодишната версия на Desmosedici GP.