Сагата около трансфера на Марк Маркес в отбора на Дукати се смята като основополагаща за раздялата между екипите на Прамак и Дукати, които ще прекратят своето дългодишно партньорство в края на настоящия сезон в MotoGP.
Маркес бе предпочетен пред звездата на Прамак Хорхе мартин за мястото до Франческо Баная в заводския тим, след като шесткратният световен шампион категорично заяви, че не смята да преминава в Прамак. В крайна сметка това принуди Дукати да подпише с него, но това струва доста скъпо на италианците.
Доменикали: Изборът на Маркес доведе до разделение в Италия
Те загуби Мартин, Марко Бедзеки, Енеа Бастианини и целия отбор на Прамак, за да задържат Маркес при себе си. Мартин и Бедзеки ще си партнират в Априлия, Бастианини ще кара за Tech3 КТМ, а Прамак ще започне да работа с Ямаха догодина.
Ямаха обяви Прамак като втория си заводски отбор в MotoGP
Маркес обаче заяви, че не чувства никакво вина за раздялата между Прамак и Дукати, тъй като той не е направил нищо. Испанецът също така добави, че като фен на спорта се радва, че Дукати ще има с два мотора по-малко, за сметка на две машини повече за Ямаха.
От VR46 не са доволни от намаляването на бройката заводски Дукати-та в MotoGP
„Не чувствам вина за раздялата между Дукати и Прамак, защото не съм направил нищо. Вярно е, че като пилот на Дукати бих искал да имаме повече мотори, защото така ще събираме повече данни и ще помагаме на Дукати. Но като фен на MotoGP мисля, че това е добра новина.
„От една страна, мислейки егоистично, предпочитам да има две Дукати-та повече на пистата, но като фен това е нормална стъпка – единият тим на Дукати да премине към Ямаха. За шампионата ще е по-добре да има още два японски мотора, за сметка на два италиански“, каза Маркес пред Autosport.
Снимки: Gettyimages