Карлос Сайнц посочи приоритет №1 на отбора на Ферари след спада във формата на италианците през последните седмици.
След победата на Шарл Леклер в Монако Скудерията изостана от челото. Трудният уикенд за Сайнц и Леклер в Канада, където и двамата отпаднаха в Q2 и след това не финишираха в състезанието, бе последван от един несполучлив ъпдейт в Испания.
Защо във Ферари не се притесняват от спада във формата си
Новият под, който бе въведен в Барселона, не само не даде желаните резултати, а дори върна подскачането. Това принуди Ферари да се откаже от него във Великобритания, където Сайнц и Леклер използваха по-стара версия, след като в петък те разделиха задачите си, за да направят повече директни сравнения между най-новата и предходната версия на пода.
Сайнц: Загубихме месеци развойна дейност
„Със сигурност можем да оптимизираме този пакет, но в краткосрочен аспект ние трябва да разберем дали направихме стъпка в правилната посока, или не. Това ще помогне на развитието ни и трябва да е приоритет №1 за отбора.
„Трябва да приемем факта, че от Барселона насам не сме толкова конкурентни, което повдига притеснения за нашия пакет. Трябва да разберем възможно най-много за него. Дали искаме отново да правим тестове като на „Силвърстоун“? Не! Но в същото време другите не стоят на едно място, те прогресират, така че ние трябва да се опитаме да останем с тях“, каза Сайнц.
Испанецът също така обясни, че простото добавяне на притискане към колите не винаги е правилното решение за развитие.
„Със сигурност е по-трудно за отборите, за пилотите е много трудно да разберат как точно да извличат допълнителния потенциал от подобренията. В някои завои усещаш, че можеш да натискаш повече, но в други трябва да се контролираш повече, за да намериш допълнителното време за обиколка.
„В последното време простото добавяне на пет или десет точки на притискане не е явното решение, защото понякога то създава други проблеми. Тези правила са голямо предизвикателство и смята, че даден момент всеки е имал проблеми с подобренията си“, обясни испанецът.
Снимки: Gettyimages