Въпреки че отборът на Ферари направи отстъпление в последните четири състезателни уикенда в Маранело не изпадат в паника и не смятат, че този лош период ще се отрази значително не сезона им.
След победата на Шарл Леклер в Монако за Скудерията настъпиха трудни време с двойното отпадане в Канада и несполучливият ъпдейт в Испания. В Барселона „Черните кончета“ дебютираха нов под, който обаче върна и подскачането, което пък се отрази негативно на представянето на Леклер и Карлос Сайнц.
Изненада: Ферари остана без технически директор
За да решат този проблем от Ферари малко или много жертваха подготовката си за Гран При на Великобритания, за да направят различни тестове с колата си. В крайна сметка за квалификацията и състезанието Леклер и Сайнц използваха по-стара версия на пода, което според Сайцн върна тим месеци назад в неговото развитие.
Сайнц: Загубихме месеци развойна дейност
Шефът на екипа Фредерик Васьор обаче нарисува малко по-позитивни картинка, сравнявайки настоящата ситуация с тази от преди година. Тогава отново летните стартове бяха трудни за Ферари, след което Скудерията направи подобен тестове ден като този на „Силвърстоун“ по време на петъчните тренировки в Нидерландия.
Преди година този ход даде резултат и още в следващия кръг след този на „Зандвоорт“, домашната Гран При на Италия, Ферари отново бе в челото и в борбата за победата. Надеждите на Васьор са и през тази година тази жертва, която Ферари направи на „Силвърстоун“, да даде същият позитивен ефект.
„Миналата година бяхме в същата ситуацията в същия период от годината около „Силвърстоун“, „Хунгароринг“ и „Спа“. Тогава ние спряхме тази тенденция на „Зандвоорт“, направихме добър анализ на ситуацията решихме проблема в следващите седмици.
„Трудното е тази ситуацията е, че нямаме истински тестове, в които да намериш решение или поне да разберем проблемите си. За един отбор е много трудно да жертва целия петъчен ден, защото е знаеш, че това ще ти коства в съответния уикенд, но няма как, трябва да се гледа в малко по-дългосрочен план.
„Повярвайте ми, за нас като отбор това решение беше трудно в началото на уикенда, а с времето на „Силвърстоун“ беше още по-сложно, поставихме се в трудна ситуация. Но бяхме наясно, че ще е така, а дъждът в съботната тренировка направи нещата още по-тежки. Но ние взехме това решение преди уикенда и аз смятам, че то беше правилното“, заяви Васьор.
Той също така обясни, че тимът ще вземе решение за това кой под да бъде използван в Унгария следващата седмица едва след като направи по-подробен анализ на данните, които събра на „Силвърстоун“. Французинът също така отчете, че в отбора не са открили проблем в корелацията между въздушния тунел и реалността, която да обясни тези нежелани резултати.
„Корелацията е наред, корелацията с нивата на притискане е окей. Засега си остава въпросителна за всеки защо на моменти подскачането отново се проявява. За него е трудно да се намери обяснение във въздушния тунел, защото в него няма подскачане. Имаме съответните измервания, но няма как предвидим дали с една част ще имаме подскачане, или не. Но пък можем да разберем дали ще има негативен ефект върху нашето представяне, или не.
„В Испания сменихме всички аеро компоненти и подскачането се прояви отново. Има множество решения за този проблем. Има такива, които компрометират представянето, има и такива, които не го правят, а това е да разработиш изцяло нов пакет. Мисля, че сега сме на този етап. Ще трябва да участваме в следващото състезание със сегашната кола, но колкото по-скоро въведем подобрения, които да отстранят подскачането, толкова по-добре.
„Не мога да говоря за 2021 или 2020, но за последните 16 месеца всички подобрения, които сме въвели, са дали желания резултат. Това беше една от силните си черти миналата година, всеки уикенд имахме малки подобрения, които даваха резултат. Този път имахме проблем, но това не е краят на света“, обясни Васьор.
Снимки: Imago