От емоционалната си победа у дома в Монако в края на май пилотът на Ферари Шарл Леклер изпадна в нещо като криза и в последните четири кръга във Формула 1 има спечелени само 10 точки.
Във Великобритания миналата седмица представянето на монегаска беше белязано от неговата неточност на изхода от „Магътс-Бекетс-Чапъл“ в квалификацията, която доведе до неговата елиминация още в края на втората фаза. След това в състезанието той стана жертва на стратегическото решение на Ферари за бокс за гумите интермедия при първоначалния лек дъжд.
Защо във Ферари не се притесняват от спада във формата си
Този ход обаче тотално правали състезанието на монегаска, който трябваше да направи няколко тура с доста ниска скорост, тъй като трасето остана сухо. В крайна сметка той завърши на 14-то място, на обиколка зад победителя Люис Хамилтън.
Сайнц: Загубихме месеци развойна дейност
След този труден уикенд за Леклер на „Силвърстоун“ шефът на Ферари Фредерик Васьор защити своя пилот и призна, че в момента SF24 не е най-лесният болид за управление, особено след неуспешния ъпдейт в Испания. Той бе свален от колите във Великобритания, което обаче върна Скудерията доста назад, тъй като Леклер и Карлос Сайнц трябваше да използват по-старта версия на SF24.
Астън Мартин официално обяви бившия технически директор на Ферари
„Първо трябва да избегнем крайните заключения за това, което се случи, трябва да анализираме по-детайлно нещата. В последните две състезания колата не беше лесна за каране. Шарл кара с новия пакет в петък, след което трябваше да прави третата тренировка и квалификацията в мокрото с кола, която не беше карал преди това.
„До 13-ия завой всичко изглеждаше добра. В събота си говорихме по тази тема, но преди завой №13 той беше по-бърз. Но със сигурност смятам, че в момента колата ни е на лимита. Не е лесна за каране в такива условия и допускаме повече грешки, отколкото когато имаме контрол върху автомобила.
„Вярно е, че когато навлезеш в лоша серия започваш да усещаш, че трябва да компенсираш. Това е грешка на отбора, на пилотите, на всички, защото няма как да се компенсира. Трябва да си на лимита.
„Означава, че когато нещо не върви съвсем добре ти не можеш да направиш повече, отколкото преди. Мисля, че това е една от причините за тези стратегически решения. Шарл имаше добър старт от 11-то място, но загуби 10 секунди зад Строл.
„В този момент, когато той беше на 15 секунди зад Сайнц ние знаехме, че няма как да се върне в битката, освен ако не направи нещо мега и това е част от проблема. Но аз имах дълъг разговор с Шарл и двамата се разбрахме за нещата“, каза Васьор по повод представянето на Леклер във Великобритания.
Снимки: Gettyimages