Въпреки че в хода на уикенда за Гран При на Италия ръководителят на отбора на Прамак в MotoGP Джино Борсой заяви, че неговият тим ще продължи да работи с Дукати и през следващата година изглежда, че това няма да се случи.
Motorsport.com информира, че Прамак ще прекрати 20-годишното си партньорство с Дукати ще се стане сателитен отбор на Ямаха. Японската марка няма клиентски тим откакто се раздели с RNF в края на сезон 2022. Според информацията на motorsport.com официалното обявяване на това ново партньорство ще бъде по време на предстоящата този уикенд Гран При на Нидерландия.
Дукати: Има реален риск да загубим Прамак
За раздялата между Прамак и Дукати се заговори усилено по-рано тази година, когато стана ясно, че има разногласия между собственикът на тима Паоло Кампиноти и производителя относно моторите, които ще бъдат предоставяни на Прамак. От 2020 насам отборът използва два заводски подготвени мотора, но от Дукати имаха желание едната актуална машина да бъде дадена на VR46.
Президентът на ФИМ обеща нови производители в MotoGP
В крайна сметка това неразбирателство е довело до пълни разпад на отношенията между Прамак и Дукати. Така от следващата година Прамак ще заработи с Ямаха, чийто първи избор за партньор беше VR46, основно заради историческото партньорство между японската марка и Валентино Роси. От лагера на Доктора обаче са казали твърдо „не“ на предложението на Ямаха и така от Ивата са се насочили към втория си избор, а именно Прамак.
Решението на Прамак да смени Дукати с Ямаха ще има преки последствия върху пазара на пилотите. Първото такова е свързано с Фермин Алдегер, чийто договор с Дукати гласи, че той ще кара официален мотор, каквито най-вероятно догодина ще има за VR46. Отделно бъдещето на Франко Морбидели става малко несигурно, тъй като италианецът надали ще иска да се върне към Ямаха след трудните няколко сезона, които изкара на борда на японската машина.
Какви са плановете на Дукати за Алдегер?
Хубавото за Прамак е, че в Ямаха екипът на Борсой и Кампионоти ще се радва на дългосрочен партньорски договор и ще разполага със заводски подготвени машини, каквито ще има и за пилотите на Ямаха. Отделно японската марка ще плаща част от възнагражденията на пилотите, които ще се състезават за Прамак.
Снимки: Gettyimages