Националните рали шампиони на България за миналата година Мартин Сурилов и Здравко Здравков (MS Rally Team, Ситроен С3 Rally2) участваха в битката за титлата на Румъния на асфалт през този сезон, като записаха четири поредни подиума.
Рали шампионатът на Румъния е разделен на две части - в първата половина се карат 4 асфалтови ралита, след това сезонът продължава с пет макадамови. Сурилов и Здравков завършиха трети в рали “Маргита”, после втори в “Арджеш”, отново трети в рали “Марамуреш” и пак втори в рали “Клуж”. Състезанието беше спечелено от многократния шампион на Румъния Симоне Темпестини (Порше), за когото това беше 7-а победа в рали “Клуж”.
![Второ място за българските шампиони в рали „Клуж”](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/24062024/6ac463e3-c294-4a51-8026-a7a6ecbbbf0b.jpg?operations=crop(98:180:2048:1277),fit(478:270))
Второ място за българските шампиони в рали „Клуж”
“Да, Симоне е местен и познава отлично тези отсечки - коментира за Sportal.bg Сурилов края на кампанията си в румънския рали шампионат. - Щеше да е твърде много да искаме да победим Темпестини у дома му, но аз съм много доволен, тъй като се получи страхотен сезон. Двамата със Здравко взимаме титлата на Румъния в нашия клас RC2 (това са R5 колите) и чакаме да видим дали ще сме втори или трети в генералното класиране на асфалт, може би втори след Темпестини.”
![Българските шампиони водят в Румъния](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/01062024/03813fb6-55cf-4d49-b0d8-65ccf630e2f3.jpg?operations=autocrop(478:270))
Българските шампиони водят в Румъния
Тази година в България няма автомобилни състезания и някои от най-силните ни пилоти се състезават в чужбина, като Мартин не прави изключение.
“Първоначално планът ни беше да си пазим бюджета за състезания у нас, но добре, че решихме да караме в Румъния, тъй като при нас няма развитие - допълни Сурилов. - Карахме в силна конкуренция, във всяко рали срещу пилоти, които имат сериозен опит с R5 автомобили и познават добре отсечките, освен това ритъмът на сезона ми се отрази отлично - сега съм в топ форма, тъй като стартирахме на всеки две седмици. Мисля, че кампанията ни беше силна и съм доволен повече от представянето ни отколкото от резултатите ни.”
![Мартин Сурилов: Една грешка реши цялото ни състезание в Румъния](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/27042024/838d4ff3-4cc8-440e-acfb-cbff148e8da2.jpg?operations=crop(0:14:1436:823),fit(478:270))
Мартин Сурилов: Една грешка реши цялото ни състезание в Румъния
Сурилов даде интересен пример за битката срещу румънските екипажи, в която той и Здравко са били в ролята на догонващи.
![Вижте една отсечка от рали “Марамуреш” от колата на Мартин Сурилов](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/26042024/6328862e-5305-4e3e-a447-4c19165b467b.jpg?operations=crop(164:302:1802:1224),fit(478:270))
Вижте една отсечка от рали “Марамуреш” от колата на Мартин Сурилов
“Още на предишното рали ми направи впечатление, че на етапите, които са по-скоро нормални, като тези, които имаме и у нас, можем да сме по-бързи, ако не и най-бързи - допълни Мартин. - И сега на рали “Клуж” имаше такива отсечки плюс любимите на румънските пилоти тесни гористи отсечки, които те познават отлично и където има много скокчета, слепи завои, места, където излизат камъни, те знаят къде да се сече и т.н. А ние - не. Затова и целта ни беше в нормалните етапи да атакуваме на макс, за да трупаме аванс, тъй като знаехме, че в тесните гористи етапи ще губим време. И в рали “Клуж” това ни помогна в битката за второто място в генералното класиране, като накрая завършихме на 3,8 секунди пред Андрей Гъртофан (Шкода Фабия R5), който ни преследваше.”
![Александър Томов пропуска рали “Скандинавия”](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/04052024/fece534f-7f98-4672-9f9d-810138c10c07.jpg?operations=crop(0:59:2047:1211),fit(478:270))
Александър Томов пропуска рали “Скандинавия”
Суриков заяви, че няма планове за нови участия този сезон и допълни, че “най-вероятно” догодина ще стартира отново, но направи уточнението, че предпочита да кара у нас, стига да има рали шампионат.