Световният шампион в MotoGP за 2020 година ще продължи да кара за заводския отбор на Хонда през следващите две години, след като постигнал споразумение с японския тим за нов договор, съобщава motorsport.com.
Мир премина в Хонда след оттеглянето на Сузуки от кралския клас в края на 2022, но този трансфер на испанеца съвпадна с навлизането в много голяма криза от страна на Хонда. Тази криза дори доведе до раздялата между японците и Марк Макрес, който премина в Грезини Дукати, а догодина ще бъде заводски пилот на Дукати.
Дал'Иня: С Маркес ще оформим най-силния тим в историята на Дукати
В същото време Мир остана да се бори с трудния за управление RC213V, който категорично може да се каже, че е най-слабият мотор в MotoGP в момента. В Хонда обаче са оценили високо поведението на Мир в новата му роля на лидер на отбора, както и обратната връзка на испанеца в развитието на машината.
Мир: Хонда вече има ясна посока за развитието си в MotoGP
Именно поради тази причина двете страни са подтигнали устно споразумени за удължаването на колаборацията помежду си, като очакванията са в най-скоро време всичко да бъде официализирано. За Хонда удължаването на договора на Мир ще предложи една стабилност, която ще е много важна за японците в процеса на развитие на RC213V.
Едно от най-легендарните партньорства в MotoGP приключва в края на годината
Догодина съотборник на Мир отново ще бъде Лука Марини, който подписа двугодишен договор с Хонда в края на миналата година, за да заеме мястото на Маркес. Йоан Зарко пък ще продължи да кара за LCR Хонда, където може да има нов съотборник.
Снимки: Imago